لزوم استفاده وزارتخانه‌های بهداشت و علوم از ظرفیت‌های یکدیگر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
لزوم استفاده وزارتخانه‌های بهداشت و علوم از ظرفیت‌های یکدیگر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظر کارشناسی این است که دو وزارتخانه علوم و بهداشت نباید از هم جدا باشند و باید از ظرفیت‌های یکدیگر به صورت ساختارمند استفاده کنند.
به گزارش بازارکار از  اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از خبرآنلاین؛ دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌های دولتی کشور هزاران آزمایشگاه وجود دارد که می‌توان از آنها در آموزش پزشکی بهره‌برد، گفت: امروزه بین رشته‌های پزشکی و علوم پایه و مهندسی گره ایجاد شده است و بیش از ۲۸ تله وارد علوم پزشکی شده است، امروز رادیولوژی مداخله‌ای که عمل جراحی را توسط سیستم انجام می‌دهد کاملاً مهندسی و پزشکی است، اینها یعنی حضور فناوری در علم پزشکی که لازمه آن همکاری بین دانشگاه‌هاست.
به گفته دکتر عاملی اگر ظرفیت‌های موجود در آموزش عالی کشور به ظرفیت‌های آموزش پزشکی اضافه شود به انبوهی از تجهیزات می‌رسیم که لازمه آن مدیریت است.
وی درباره ادغام آمورش عالی و آموزش پزشکی، گفت: سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری ناظر بر جدا بودن این دو حوزه است، اگر قرار باشد تصمیم‌گیری در این زمینه صورت بگیرد باید سیاست‌ها مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد، فعلاً نظر کارشناسی ما این است که دو قلمرو از هم جدا نباشند و از ظرفیت‌های یکدیگر به صورت ساختارمند استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: وقتی ما آموزش پزشکی را از آموزش عالی کشور جدا می‌کنیم خودمان را از یک سری امکانات که در دانشگاه‌های آموزش عالی وجود دارد، محروم می‌کنیم. امروز بحث سلامت پیوند جدی با حوزه‌های علوم انسانی دارد و ما رشته ارتباطات سلامت داریم، در حوزه‌های روان شناسی و علوم شناختی پیوندهای جدی بین دانشکده‌های علوم انسانی و علوم پزشکی است. در قدم اول ما از ظرفیت‌های یکدیگر باید استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته الان استقراری در نظام آموزش پزشکی با پیوند آن به نظام بهداشت و درمان کشور ایجاد شده که برهم زدن آن شاید خیلی به مصلحت نباشد، ولی استفاده کردن از ظرفیت‌های یکدیگر یک اصل قطعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به دعوت شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزارت علوم و بهداشت، درمان، آموزش پزشکی برای همفکری در راستای بهره‌مندی از امکانات یکدیگر، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرده‌است که وزرای علوم و بهداشت پیشنهادهای خود را در راستای استفاده از امکانات یکدیگر ارائه دهند.
( ۳ )


20 آذر 1400 17:21
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟