کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی مطرح کرد؛
کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی سازمان گفت: تنها ۳ نیروی متخصص و تعدادی هم متخصص مهمان با تامین اجتماعی در استان همکاری می‌کنند.
فرزاد فیروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی مکلف به ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان است، بیان داشت: در عین حال قانون گذار تأمین زیر ساخت و مجوزهای تأمین این زیر ساخت را برای این سازمان به طور کامل ندیده است.
وی با بیان اینکه در زمان تصویب قانون الزام، این زیر ساخت‌ها در اختیار ما بود اما بعد از سازمان گرفته شد، بیان داشت: سهمیه استفاده از نیروهای متخصص فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های علوم پزشکی از این سازمان گرفته شد و با توجه به طرح تحول سلامت بیشتر متخصصان در دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام وقت هستند.
وی ادامه داد: در خراسان جنوبی فقط ۵۰ نفر تمام وقت نمی‌باشند که یا بازنشسته هستند و یا شرایط آنها به گونه‌ای است که مطب دارند و در مراکز دولتی عمومی نمی‌توانند خدمات ارائه کنند.
به گفته وی بیش از ۲۰۰ پزشک متخصص جوان دارای دو کای دانشگاه علوم پزشکی در رشته‌های مختلف هستند که در شهرستان‌های استان پراکنده‌اند که حداقل در شهرستان‌های که مراکز ملکی داریم، می‌توانیم در صورت همکاری با ما از آنها استفاده کنیم.
فیروزی گفت: در تبصره ذیل ماده ۷۴ قانون پنج ساله ششم مقرر شد که نیروهای متخصص ضریب دوکای دانشگاه‌های علوم پزشکی با تأمین اجتماعی همکاری کنند که بر این اساس توافق نامه‌ای بین وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی برای این منظور امضا شد.
وی ادامه داد: لذا منع قانونی برای به کار گیری این نیروها وجود ندارد و اگر مسئولان استان در این زمینه با ما همکاری کنند بودجه و زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت آنها را تأمین خواهیم کرد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه متولی تربیت نیروی متخصص کشور در این زمینه وزارت بهداشت است، عنوان کرد: در شرایط فعلی در استان با کمبود قابل توجه نیروی متخصص مواجه هستیم و این سازمان در مجموع در استان فقط ۳ نیروی متخصص دارد.
وی تصریح کرد: تعدادی از نیروهای مهمان هم با ما همکاری می‌کنند و امیدواریم با همکاری مسئولان استان برای بهبود وضعیت درمان خراسان جنوبی بتوانیم از نیروهای متخصص استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: البته بیمه سلامت هم باید در این باره همکاری کند که احساس می‌کنم مسئولان استان تمایل دارند تا از نیروهای متخصص در مراکز درمان این سازمان استفاده شود و اگر اقدامات لازم در این خصوص انجام شود بیش از ۲۰۰ متخصص دو کای استان آمادگی دارند تا در مراکز درمانی ما خدمات ارائه دهند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرایی شدن توافق نامه مورد نظر در بیشتر استان‌های کشور برای تأمین نیروهای متخصص این سازمان خبر داد و اظهار کرد: در خراسان جنوبی برای اجرای این توافق نامه عقب هستیم که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان زمینه اجرای هر چه زودتر این توافق نامه فراهم شود.
فرزاد فیروزی درباره تصمیم‌گیری برای مدیریت بیمارستان میلاد در استان هم گفت: با دستور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور مقرر شد کارگروهی با حضور مدیران هلدینگ تأمین اجتماعی تشکیل شود تا در مدت ۱۰ روز در این باره تصمیم‌گیری شود و هر تصمیمی که در این کار گروه گرفته شود اجرا خواهد شد.


15 آبان 1400 13:27
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟