مدعی فروش آنلاین سوالات کنکوردر استان کردستان دستگیر شد

مدعی فروش آنلاین سوالات کنکوردر استان کردستان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کردستان خبر داد: فردی که مدعی دسترسی و فروش سوالات کنکور سراسری در فضای سایبر بود، شناسایی و دستگیر شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار داشت: بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی،  فردی که با همدستی دو نفر دیگر از دوستانش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان بود، مورد شناسایی قرار گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند ودر مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان با ترفند "اجاره کارت های بانکی سایر افراد و  با استفاده از سیم کارت هایی که به هیچ عنوان به نام آنها نیست" فرآیند کلاهبرداری خود را انجام می دهند ؛ این در حالی است که در هنگام کشف جرم اشخاصی که به هر دلیلی کارت بانکی و یا سیم کارت خود را در اختیار این مجرمان قرار داده اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و باید پاسخگو این فعل مجرمانه عمدی یا سهوی خود باشند.
سرهنگ دانش پور با تاکید بر اینکه متقاضیان به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده و دروغین فروش سوالات کنکور توجه نکنند؛ از خانواده داوطلبان خواست نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند تا آنها طعمه افراد کلاهبردار نشوند.

 


3 مهر 1400 17:14
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟