فعالیت مراکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی استان کردستان حائز اهمیت است

مشاور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در امور پارک‌های علم و فناوری کشور:
فعالیت مراکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی استان کردستان حائز اهمیت است

 مشاور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در امور پارک‌های علم و فناوری کشور از فعالیت مراکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی استان کردستان خبر داد.
به گزارش بازارکار، معصومه خان‌احمدی، در دیدار با رییس جهادانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه  فعالیت‌های مراکز نوآوری و شکوفایی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های حمایتی بسیاری دارد که با توسعه همکاری‌ها، واحدهای فناور و دانش بنیان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
وی تاکید کرد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر داریم تا ضریب نفوذ صندوق را در پارک‌های علم و فناوری افزایش دهیم.

خان احمدی ضمن تاکید بر حمایت از طرح‌های نوآورانه، تصریح کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عامل ما می‌توانند در قالب طرح هم‌سرمایه‌گذاری تنها ۲۰ درصد از هزینه طرح‌های فناورانه را تامین کنند و ما تا ۸۰ درصد در کنار آنها خواهیم بود.

اکبر اسدی رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، در این دیدار نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و در دست اجرای این نهاد  تصریح کرد: در حال حاضر دو مرکز نوآوری و شکوفایی در شهرهای سنندج و بیجار زیر نظر جهاددانشگاهی فعالیت می کنند.

وی ضمن قدردانی از مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی بابت حمایت از طرح ایجاد آزمایشگاه کشت بافت سلول گیاهی زیر نظر مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی بیجار، افزود: تاسیس آزمایشگاه کشت بافت سلول گیاهی با توجه به غنای گیاهان دارویی در استان کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسدی خاطرنشان کرد: ایجاد درمانگاه با محوریت طرح های نوآورانه در حوزه سلامت توسط جهاددانشگاهی شهرستان های بیجار و قروه نیز از دیگر اقدامات این نهاد در آینده نزدیک است که این مهم نیز به حمایت جدی مسئولان نیاز دارد.

کاظم کاظمی معاون فرماندار بیجار نیز در این دیدار به لزوم حمایت از طرح های نوآورانه شهرستان بیجار تاکید کرد.

وی از افتتاح دفتر صادرات در شهرستان بیجار خبر داد و افزود: قطعا تاسیس دفتر صادرات کمک شایانی به شرکت های فناور خواهد کرد و انگیزه تولید در این شرکت ها را بالا می برد.

در انتهای این دیدار راحله شریفیان مدیر جهاددانشگاهی مرکز بیجار ضمن تشریح فعالیت های مرکز نوآوری و شکوفایی این شهرستان و تلاش در جهت جذب ایده های فناورانه، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ طرح فناور شناسایی شده و از این تعداد ۴ طرح تا کنون در پارک علم و فناوری کردستان جذب و پذیرش شده و مابقی هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برگزاری استارتاپ در حوزه فرش با همکاری شرکت ملی فرش ایران و پارک علم و فناوری استان و استارتاپ در حوزه صنایع غذایی از دیگر برنامه های مرکز نوآوری و شکوفایی شهرستان بیجار است.

شریفیان خواستار ایجاد مرکز رشد زیر نظر جهاددانشگاهی در بیجار شد و خاطرنشان کرد: همراهی هسته های فناور تا دریافت گرید خلاق و دانش بنیان از مهمترین اهداف  این نهاد در بیجار است.


19 تير 1400 11:16
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟