اقدامات وزارت نیرو در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران

معاون تحقیقات و منابع انسانی تشریح کرد:
اقدامات وزارت نیرو در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران

به‌دنبال ابلاغ بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران، معاون تحقیقات و منابع انسانی آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص را تشریح کرد.
به‌گزارش بازارکار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد صالح اولیاء" در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه مشترك سازمان اداري و استخدامي كشور و سازمان برنامه و بودجه كشور موضوع دستورالعمل نحوه اجراي بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ كل كشور در خصوص تبديل وضعيت استخدامي مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن مراتب در خردادماه سال‌جاری جهت اجرا به حوزه ستادی، کلیه شركت‌هاي مادرتخصصي، ساتبا و موسسات و مراكز آموزشي و پژوهشي ابلاغ شد تا نسبت به ثبت اطلاعات افراد واجد شرايط و بارگذاري مستندات مربوطه در سامانه كارمند ايران به‌منظور اخذ شماره مستخدم اقدام کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات واصله فرآیند مربوطه توسط شرکت‌های ذی‌ربط در دست انجام است. 
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در خصوص شرکت‌های وابسته (غیردولتی) نیز به‌منظور تعمیم دستورالعمل ابلاغی به این دسته از شرکت‌ها و با در نظر گرفتن این موضوع که شرکت‌های مذکور تابع تصمیمات متخذه توسط مجامع عمومی ذی‌ربط می‌باشند، پیش‌نویس ابلاغیه دستورالعمل نحوه اجراي بند (د) تبصره (٢٠) قانون بودجه سال ١٤٠٠ كل كشور در شركت‌هاي وابسته تهیه و جهت اعلام نظر و پاراف شرکت‌های مادرتخصصی ذی‌ربط ارسال شده است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود پس از جمع‌بندی بزودی توسط وزیر محترم ابلاغ شود.
اولیا در خصوص سایر اقدامات انجام شده در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران تصریح کرد: در اجرای قانون تفسير بند «و» ماده (۴۴) برنامه پنج‌ ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران قراردادی کارمعین (مشخص)، کارگری موقت، پیمانی یا رسمی آزمایشی بکارگیری/ استخدام شده تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه، مراتب جهت اجرا به حوزه ستادی، کلیه شركت‌هاي مادرتخصصي، ساتبا، موسسات و مراكز آموزشي و پژوهشي ابلاغ شده است.
 وی افزود: با توجه به ثبت اطلاعات افراد واجد شرایط در سامانه کارمند ایران، فرآیند مربوطه توسط شرکت‌های ذی‌ربط در دست انجام است و شماره مستخدم تعدادی از مشمولان نیز صادر شده است. 
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو تصریح کرد: به‌منظور بهره‌مندی کارکنان شاغل در شرکت‌های وابسته (غیر دولتی) زیر مجموعه صنعت آب و برق از ظرفیت ایجاد شده، موضوع در قالب متمم دستورالعمل نيازسنجي، تأمين و ساماندهي نيروي انساني شركت‌هاي وابسته (غيردولتي)‌ مبنی بر تبدیل وضعیت افراد واجد شرایط از قرارداد مدت معین به دائم در اسفندماه سال گذشته به شرکتهای مادرتخصصی ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: در اجرای مفاد بند «ب» تبصره «۲۱» قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و بند «ج» ماده «۸۷» قانون برنامه ششم توسعه،‌ دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول برنامه استخدام نماید.
 اولیا خاطرنشان کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و بنياد شهيد و امور ايثارگران، مراتب اعلام نیاز صنعت آب و برق به حوزه ستادی و کلیه شرکت‌های مادرتخصصی، ساتبا و موسسات آموزشی و پژوهشی تابعه ابلاغ شد تا نسبت به اعلام نیازهای استخدامی خود و شرکت‌های تابعه (دولتی) زیرمجموعه اقدام کنند.
وی افزود: متعاقب آن، نیازهای استخدامی دریافت شده به آن سازمان منعکس شد و در نهایت مجوز جذب ۲۹۰ نفر نیروی جدید در بخش دولتی زیرمجموعه این وزارتخانه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شد که بر اساس ابلاغیه این مبنی بر تامین نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون مذکور از طریق شرکت در آزمون استخدامی و رقابت بین افراد واجد شرایط صورت می‌پذیرد.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در پایان گفت: آزمون مربوطه به صورت متمرکز در تاریخ ١٢ تیرماه جاری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۵۶ شهرستان برگزار شد.
 


13 تير 1400 17:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟