فعالیت بیش از هزار واحد فناور در دانشگاه آزاد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی
فعالیت بیش از هزار واحد فناور در دانشگاه آزاد

 معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۱۳۵ هزار مترمربع به مراکز رشد دانشگاه آزاد اختصاص داده شده که بالغ بر هزار هسته/ واحد فناور در آن مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش بازارکار به نقل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی؛ آقای روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت و پشتیبانی از ایجاد زیرساخت‌های مناسب فناوری و نوآوری در واحد‌های دانشگاهی یکی از اهداف و برنامه‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در سال جاری است.
وی افزود: براساس مستندات ارسالی مراکز رشد کشور از طریق سامانه سطح بندی مراکز رشد، مجموع کل فضای اختصاص داده شده به مراکز رشد دانشگاه بیش از ۱۳۵ هزارمترمربع است. این فضا شامل فضای استقرار هسته‌ها / واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه، فضا‌های آموزشی و ترویجی فعالیت‌های کارآفرینی و همچنین فضای ستادی مرکز رشد است. در سال گذشته و در فضای اختصاص یافته از سوی مراکز رشد دانشگاه بیش از هسته/ واحد فناور در فضای ۱۳۵ هزار متر مربعی راه اندازی شدند.

آقای دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: بر اساس آمار گزارش گیری شده و نتایج حاصل از سطح بندی مراکز رشد با توجه به تعداد هسته‌ها /واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه، تعداد محصولات تولید شده در مراکز رشد و همچنین با توجه به تعداد افراد شاغل در مراکز رشد اعم از دانشجو یا عضو هیات علمی می‌توان گفت که به ازای هر ۳۵ متر مربع یک فعالیت فناورانه در دانشگاه صورت گرفته است.

وی گفت: فضای اختصاص یافته به مراکز رشد دانشگاه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۷ به میزان ۲/۹ برابر شده است که نشان دهنده یک جهش بزرگ در حمایت و پشتیبانی از ایجاد زیر ساخت‌های فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. ایجاد فضا‌های مناسب جهت انجام فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه و فعالیت‌های منجر به خلق کسب و کار‌های نوپا و محصولات دانش بنیانی راه را برای ورود علاقمندان به این حوزه هموار می‌سازد.


2 خرداد 1400 8:55
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟