افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی در اردبیل

رییس جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد:
افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی در اردبیل

 مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان(منش) اردبیل در راستای توسعه کسب و کارهای فناورانه، یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در جهاددانشگاهی اردبیل افتتاح شد.
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، رییس جهاددانشگاهی اردبیل در مراسم آغاز به کار این مرکز گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی اردبیل بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شده و با حمایت از ایده‌های جوانان در زمینه «گیاهان دارویی و گردشگری» به شکوفایی آن‌ها کمک خواهد کرد. مهران اوچی اردبیلی، گردشگری را یکی از پتانسیل‌های توسعه استان عنوان و اظهار کرد: از زمان اخذ مجوز مرحله ترویج و معرفی فعالیت‌های مرکز با برگزاری کارگاه‌، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و اعلام فراخوان جذب ایده‌ در حال اجراست و امروز با افتتاح این مرکز مرحله رشد و شکوفایی آن‌ها با حضور ایده‌پردازان و کارشناسان شروع می‌شود.
وی افزود: جهاددانشگاهی با راهنمایی اداره کل ورزش و جوانان استان سعی کرده‌است در این مرکز، محیط آرام همراه با امکانات لازم جهت بیان ایده‌ها و رشد و شکوفایی آن‌ها برای جوانان استان فراهم کند تا به سهم خود بتواند در هدایت آنان در مسیر کسب‌و کارهای مناسب نقش ایفا کند.   

رییس جهاددانشگاهی اردبیل با بیان این که امیدواریم با گسترش فعالیت‌ها و تربیت کارآفرینان جوان، این مرکز در آینده به یکی از مراکز موفق برای بهره‌وری استعدادهای جوانان تبدیل شود، تصریح کرد: فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی به توسعه کسب و کارهای فناورانه و همچنین شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و راه‌اندازی ایده‌های کارآفرین با قابلیت تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی و شتابدهی به فعالیت‌های کسب و کارهای جوان استان کمک شایانی خواهد کرد.

اوچی اردبیلی اظهار کرد: بعد از مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی استان، این مرکز دومین زیرساختی است که جهاددانشگاهی اردبیل در راستای حمایت و هدایت ایده‌های نسل جوان راه‌اندازی کرده است و به یقین این مرکز نیز همانند مرکز رشد با درنظرگرفتن سه فاز ترویج، نوآوری و شتابدهی به بستری مناسب برای جهت‌دهی به فعالیت‌های فناورانه جوانان تبدیل خواهد شد.      

وی بر همکاری و تعامل بیشتر جهاددانشگاهی اردبیل و اداره کل ورزش و جوانان استان برای پیشبرد اهداف مرکز نوآوری و شکوفایی تاکید و تصریح کرد: در این مرکز حوزه مشاوره شغلی با استفاده از توانمندی اساتید و کارآفرینان استان به جوانان برای انتخاب شغل مناسب کمک خواهد کرد و خروجی آن با همکاری مراکز مشاوره شغلی به توسعه استانی در بخش های مختلف خواهد انجامید.

رییس جهاددانشگاهی اردبیل از آمادگی این نهاد برای همکاری با اداره کل ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی از تمام ظرفیت‌های خود برای اجرای موفق فعالیت‌هایی که ورود کرده استفاده می‌کند و با همین رویه برنامه‌های مرکز نوآوری و شتابدهی را پیش خواهد بود.

اوچی اردبیلی با اشاره به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه‌های فناورانه در کشور اظهار کرد: آموزش مهارت‌های خلاقیت و نوآوری به قشر جوان و فارغ‌التحصیل و جویای کار می‌تواند زمینه مساعدی برای اشتغال‌زایی و رونق استان فراهم کند.

 

    مرکز نوآوری و شتابدهی بستر مهمی برای راهنمایی جوانان در مسیر زندگی و کارآفرینی است  

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان این که برداشتن هر گامی که به گره‌گشایی از امور جوانان کمک کند، وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی یکی از بسترهای مهم برای راهنمایی جوانان در مسیر زندگی و کارآفرینی است.   

سجاد انوشیروانی با اشاره به این که باید ایده‌های بکر و بدیع جوانان در عرصه‌های مختلف مورد حمایت و توجه قرار گیرد، افزود: این مرکز می‌تواند به محلی برای تبادل نظر جوانان برای ارائه راهکارهای هوشمندانه و نوآورانه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: جوانان مطالبه‌گر هستند به همین خاطر باید تمام برنامه‌ریزی‌ها در مورد آنان با احترام به نظر و سلایق آنان انجام گیرد تا بتواند به نتیجه مناسب دست یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به این که مراکز منش با هدف حذف خلا بین صنعت و دانشگاه راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم فارغ‌التحصیلان صاحبان ایده با سوق به سمت این مراکز به بازار کار وصل شوند.

انوشیروانی، فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان را قابل تقدیر خواند و اضافه کرد: جهاددانشگاهی با بکارگیری تمام پتانسیل‌های خود در انجام طرح ملی سرباز ماهر در استان موفق عمل کرده است و به یقین در انجام مأموریت خود در مرکز نوآوری هم موفق خواهد بود.

وی یادآور شد: مرکز منش در جهت ترویج و ارتقاء فرهنگ فناوری، ترغیب دانشجویان و دانش‌آموختگان و سایر علاقه‌مندان دانشگاهی به راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و حمایت آن‌ها از طریق ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای در راستای تبدیل آنها به واحدهای فناور و هدایت به مراکز رشد ایجاد شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل با بیان اینکه این مرکز می‌تواند محلی برای بسترسازی و  پیاده‌سازی ایده‌های نو و مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده باشد، یادآور شد: در حال حاضر در اشتغال جوانان مشکل داریم که استارتاپ‌های کارآفرینی می‌تواند به تیم‌های استارتاپی و جوانان زمینه به وجود آمدن شبکه و کسب‌وکار خلاق را فراهم کنیم.


27 ارديبهشت 1400 17:54
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟