ماپرا؛ ابزاری برای توسعه کسب و کارها و فروش آنلاین

گفتگو با دکتر مریم یارمحمدی هم بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ماپرا؛
ماپرا؛ ابزاری برای توسعه کسب و کارها و فروش آنلاین

 

شرکت ماپرا یکی از شرکت های خلاق و پرداخت یار رسمی بانک مرکزی است. ماپرا با دغدغه توسعه کسب‌وکارهای مستقلِ داده‌محور، پرداخت ها را به فرایندهای کسب و کار متصل کرده است. ماپرا در پنلی با همین عنوان (ماپرا  پنل)، همه ابزارهای فروش را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا بی نیاز از تعامل با شرکت های مختلف و صرف زمان، هزینه و انرژی مضاعف، بتوانند جذابیت فروش و تصمیم گیری مبتنی بر داده های تحلیل شده شان، را بی‌نیاز از هر سازوکار دیگری تجربه کنند. در همین زمینه با دکتر مریم یارمحمدی هم بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ماپرا به گفتگو نشستیم که از نظر مخاطبان ارجمند بازارکار می گذرد.

لطفا در مورد فعاليت و محصولات و خدماتي که ارائه مي دهید توضيحاتي ارائه فرماييد.

ماپرا ابزارهای فروش کسب و کارها است. کسب و کارها برای رفع نیازهای متنوع خودشان به طور نمونه، دریافت سفارش آنلاین مشتری، راهکارهای پرداخت آنلاین امن، باشگاه مشتریان و ایجاد کمپین، درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی، و سیستم فاکتور و گزارش های مالی، دیگر نیاز نیست با شرکت های مختلف در تعامل باشند و هزینه، زمان و انرژی مضاعف صرف کنند و از آن بدتر، داده هایشان را یکجا نداشته باشند. ماپرا در پنلی با همین عنوان (ماپرا پنل)، همه ابزارهای فروش را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. هر صاحب کسب‌ و کاری می ­تواند بدون دارا بودن دانش فنی خاصی، از امکانات این پنل استفاده کند. با این حال، بعد از عضویت و تکمیل مشخصات توسط کسب و کار، یکی از بهترین کارشناسان پشتیبانی ما تمام وقت به آن کسب و کار اختصاص پیدا می­کند تا در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات ایشان باشد.

این شرکت چه محصولات و دستاوردهایی داشته است و کاربرد محصولات یا خدمات آن در چه زمینه هایی است؟ مزیت های ماپرا نسبت به سایرین چیست؟

باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا که به وضوح شرایط همه اصناف و کسب‌وکارها را سخت و پیچیده کرده است و بسیاری از کسب‌وکارها بستر اینترنت را برای ارائه خدمات و یا فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند، در اختیار داشتن تمام ابزارهای مورد نیاز برای فروش اینترنتی در کنار راهکارهای پرداخت الکترونیکی و درگاه پرداخت امن به معضل بزرگی برای کسب وکارها تبدیل شده است. 

ما یک بسته کامل از انواع خدمات مورد نیاز برای کسب وکارها را در ماپرا پنل در اختیار مخاطبان‌ مان قرار می‌ دهیم. کسب وکارها با استفاده از امکانات این پنل، هر نوع فروش اینترنتی حتی در شبکه های اجتماعی را میتوانند به راحتی انجام دهند. برای اینکار، فقط کافیه محصولات و خدمات خودشان را در پنل ثبت کنند. ما به ازای هر یک از محصولات و خدمات، لینک پرداخت ارائه میکنیم که در هرجایی از جمله شبکه های اجتماعی قابل استفاده است. همین طور برای راحتی بیشتر کسب وکارها، یک فروشگاه مجازی یا فروشگاه آنلاین را به‌طور اختصاصی برای هریک از آنها ایجاد می کنیم که با قرار دادن لینک این فروشگاه در شبکه های اجتماعی، امکان سفارش آنلاین برای مشتریان آن کسب وکار فراهم می شود و به محض سفارش، در پنل کسب وکار قابل مشاهده و پیگیری است. ویژگی هایی مثل صورتحساب آنلاین و کارتخوان الکترونیک نیز در این پنل تعبیه شده است. کسب وکارهایی که وب سایت دارند نیز می توانند از درگاه پرداخت بانکی ماپرا استفاده کنند که همین پنل با تمام ویژگی ها، در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

از جمله مزیت های این پنل، اتصال تمام فرایند فروش به باشگاه مشتریان و شبکه وفاداری است، که به واسطه آن، کسب وکار می تواند با استفاده از گزارش های مالی و آماری و تحلیل های خرید مشتریان که در اختیار وی قرار می گیرد، دستاوردهایی چون بهبود خدمات به مشتری، ایجاد مدلهای درآمدی جدید، حفظ ارتباط با مشتریان قبلی و ایجاد کمپینهای هدفمند فروش را تجربه کند.

ما با ارائه این پنل، ضمن تسهیل فرایند فروش و کاهش هزینه های کسب وکار، دنبال این هستیم که کسب وکارها بتوانند در سریعترین زمان به چنین سوالاتی پاسخ دهند:

محصول یا خدمت جدید آنها، مناسب کدام مشتریان قبلی است؟ در بازه های زمانی مختلف، چه افرادی، چه چیزی را با چه قیمتی و برای چندمین بار از آنها خرید کرده اند؟ فروش آنها چه زمانی دچار افت غیرعادی یا رشد غیرعادی شده است؟ دلایل آن چه بوده است؟

با استفاده از ارائه این امکانات تلاش میکنیم شرایطی فراهم شود تا کسب وکارهای اینترنتی قدرتمندتر و جدی تر از گذشته، فعالیت خود را دنبال کنند و در کنار کسب درآمد، لذت تحلیل داده های فروششان را هم تجربه کنند.

درباره ویژگی های محصولات و خدمات تان بگویید و اینکه این محصول برای تولید و فروش انبوه در چه وضعی قرار دارد؟ و موارد استفاده برای چه نوع کسب وکارهایی است؟

نسخه اولیه ماپرا مهر ماه امسال به بازار عرضه شد. باتوجه به امکانات متنوع ماپرا و عدم وابستگی آن به سخت افزار خاصی همچون موبایل، لپ تاپ و تبلت، علاوه بر کسب وکارهای اینترنتی، کسب وکارهای حضوری همچون کافه‌رستوران‌ها نیز برای تمامی فرایندهای خود، به راحتی از ماپرا استفاده می کنند.

مشکلات شرکت ها و واحدهای فناوری اطلاعات از دیدگاه شما چیست؟ و مشکلات شما چبست؟

خلاءهای قانونی در برخی حوزه ها و نیز قوانین دست وپاگیر، دالان های تودرتو دریافت مجوز، عدم هماهنگی نهادهای بالادستی، و رقابت سازمان های وابسته به دولت با شرکت های خصوصی از جمله مهمترین مشکلات اکوسیستم است.

آیا تاکنون از تسهیلات نهادهای حامی مثل پارک و مرکز رشد صندوق نواوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و .... بهره مند شدید؟ و آیا محصول و یا خدمت شما از مراجع ذی تائیدیه گرفتید؟

با شکل گیری ایده اولیه ماپرا، ماپرا به عنوان شرکت فناور از سوی مرکز رشد رویش مورد پذیرش قرار گرفت. باتوجه به اینکه یکی از مهمترین بخش های تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی، زیرساخت های مالی و پرداخت است، ماپرا مجوز پرداخت یاری بانک مرکزی را دارا است.

چه توصیه ای برای فارغ التحصیلان صاحب ایده دارید؟

اگر بازار را نسبت به ایده خود سنجیده اند و روزنه های امید می بینند، هرگز ناامید نشوند. در این بین، حتماً برای تمام مراحل اجرای ایده از پیاده سازی تا ورود به بازار برنامه ریزی داشته باشند، حتی اگر برنامه آنها دو خط باشد و هفته ای یکبار تغییر کند. تیمی هم هدف، با اشتیاق و مسئولیت پذیر در کنار هم جمع شوند. با هر تخصصی، مطالعه بازاریابی داشته باشند و تفکر بازاریابی بین تمامی افراد جاری باشد. در کنار همه این ها، هر لحظه آماده تغییر باشند.

عوامل موفقیت از دیدگاه شما برای کارآفرینی چیست؟

مسلما مواردی که در سوال قبلی مطرح شد، تاثیرگذارند. اما نمی توان از نقش مهم سرمایه اولیه به سادگی عبور کرد، خواه به صورت بوت استرپ، خواه جذب سرمایه. حتما تیم های کوچک برای آن برنامه ریزی کنند. همین طور یادگیری مداوم و ارتباطات موثر چه در بین افراد تیم چه در بین تیم و خارج از شرکت از عوامل تاثیرگذار در رشد مستمر کسب وکار هستند.

هر نکته دیگر که دارید بفرمایید

امیدوارم ماپرا بستری شود که به زودی شاهد توسعه چشم گیر کسب وکارهای داده محور، به ویژه درمورد کسب وکارهای کوچک و متوسط باشیم. مسلما در آن روز، داده ها بکار می آیند تا خلاقیت و استفاده از روش های نوین فروش، رقابت را جذابتر و بازار را برای مشتری و کسب وکار هوشمندانه تر و شیرین تر کنند.

علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر با ماپرا و استفاده از خدمات آن به وب سایت ماپرا مراجعه نمایند.


19 اسفند 1399 9:25
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟