همه دانشجویان دستیاری وام دریافت می‌کنند

معاون وزارت بهداشت:
همه دانشجویان دستیاری وام دریافت می‌کنند
                                   
معاون وزارت بهداشت: همه دانشجویان دستیاری وام دریافت می‌کنند
           

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه دانشجویان دستیاری وام دریافت می کنند و تحقق این موضوع مورد تاکید وزارت بهداشت نیازمند ۶۰ میلیارد تومان است.

                             

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  سیما سادات لاری در نشستی با اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: جهت ارایه وام دستیاری به همه دانشجویان دستیاری که مورد تاکید فراوان وزیر بهداشت قرار دارد نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم.

 

وی افزود: تاکنون ۱۲ طرح خوابگاهی به عنوان طرح ملی معرفی شده اند که یک مورد از ین طرح‌ها ساخت خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

 

لاری همچنین در خصوص وضعیت خوابگاه‌های خودگردان که مورد سؤال یکی از اعضای شورای صنفی شورای بود، گفت: ما در حقیقت مسؤول خوابگاه‌های دولتی هستیم و قول آن‌چه را که نتوانیم انجام دهیم نخواهیم داد، اولویت ما در این میان مسائلی مانند بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام دستیاری است.

 

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به نکته‌ای که عمار حسین زهی دبیر کارگروه توسعه شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص افزایش دفعات پرداخت وام ضروری در طول مدت تحصیل مطرح کرد، گفت:  در لایحه جدید بودجه ردیفی در این خصوص درخواست داده‌ایم.

 

لاری در ادامه به تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی برای تامین اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومانی جهت ارایه وام به تمامی دانشجویان دستیاری، بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و بیمه تامین اجتماعی دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای ارایه پوشش بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و خانواده آنان و همچنین برای دریافت حمایت‌های درمانی حدود ۱۶ تا ۲۱ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

 

وی تصریح کرد: همچنین، برای ارایه پوشش بیمه تامین اجتماعی دانشجویان نیز حدود ۹۶ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که به طور مجموع حدود مبلغ ۱۷۷ میلیارد تومان هزینه در این زمینه نیاز است.

 

آیین‌نامه تغذیه تصویب می‌شود

 

رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت نیز در ادامه در خصوص تصویب و ابلاغ آیین‌نامه تغذیه و طولانی شدن این روند، بیان داشت: سابق بر این آیین‌نامه‌ها توسط معاونت مربوطه تهیه می‌شد و وزیر بهداشت آن را امضا و به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کردند، اما تغییری در این روند ایجاد شده است به این شکل که سیستمی تحت عنوان کارگروه تنظیم مقررات آیین نامه‌ها طراحی شده که هر آیین‌نامه برای تصویب باید به تایید این کارگروه برسد.  

 

 وی اضافه کرد: تا کنون ۴ جلسه در این خصوص برگزار شده است و هر بار اصلاحاتی انجام شده که به نفع دانشجویان بوده است. به زودی این آیین‌نامه تصویب خواهد شد.

 

سید عابدین حسینی آهنگری مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در خصوص ارایه ندادن امکانات حفاظتی به دانشجویان خوابگاهی برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیان داشت: به دنبال پی‌گیری‌های انجام شده در حاشیه جلسه حاضر، مشخص شد ماسک به دانشجویان خوابگاهی ارایه نشده است که دکتر لاری پس از عنوان شدن موضوع از سوی دبیر کارگروه رفاهی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، این مطلب را به صورت موردی پی‌گیری کردند و بنا شد از این پس ماسک و محلول ضدعفونی کننده در فضای خوابگاهی نیز در اختیار دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز قرار گیرد.

 

وی در خصوص روند طولانی مدت مصوب شدن آیین‌نامه تغذیه تصریح کرد: آیین‌نامه را شش ماه پیش به کارگروه داده‌ایم و در یک ماه گذشته دو جلسه در این خصوص  برگزار شده که در این جلسات ایراداتی به نفع دانشجویان گرفته شده است؛ در جلسه دوم بنا شد این ایرادات رفع شود و آن‌چه بسته شده مصوب گردد، تا آیین‌نامه جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

 

در ادامه این نشست اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت به بیان موضوعات خود پرداختند.

 

4 دی 1399 13:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟