استخدام پرستاران با جدیت دنبال شود

سخنرانی رهبر معظم انقلاب؛ پرستار فرشته رحمت بیماران است
استخدام پرستاران با جدیت دنبال شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرستار را فرشته رحمت بیمار دانستند و تاکید کردند: این یک تعبیر واقعی است، به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست، هم با جسم بیمار و هم با روح بیمار سر و کار دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در سخنانی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علی‌ها و روز پرستار تصریح کردند: امروز روز پرستار را که مزین و مشرف به نام حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها است به همه پرستاران عزیز و به گروه پرستاری تبریک عرض میکنم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: لازم میدانم به خانواده‌های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا عزیزان خودشان را که پرستار بودند و از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند طلب علو درجات کنم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست. امیدواریم این افزایش پیدا کند.
پرستار، فرشته رحمت بیمار است
رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرستار را فرشته رحمت بیمار دانستند و تاکید کردند: این یک تعبیر واقعی است، به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست، هم با جسم بیمار و هم با روح بیمار سر و کار دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علی‌ها و روز پرستار، تصریح کردند: در مورد جسم بیمار پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام می‌دهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش بخش مریض است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و امکان پذیر می‌کنند در مواردی و هم اینکه جان او را روح او را اعصاب او را آرامش می‌بخشند با یک لبخند، با یک حرف گرم، با یک حرکت مهربانانه، احساس خوبی را در بیمار به وجود می‌آورند و در روح او اثر می‌گذارند.
ایشان تصریح کردند: امروز پرستاران، شریک و همکار پزشک‌اند؛ این را باید خیلی مهم شمرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: بیماری که نیاز به پرستار دارد اگر بهترین پزشک بر بالین او حاضر بشود و دستور بدهد، اما پرستاری نباشد که او را حمایت کند و در آغوش محبت خودش او را بگیرد، بهبودی بسیار دشوار خواهد شد. یعنی نقش پرستاری در بهبودی بیمار نقش مهم و بزرگی است. اگر پرستار نباشد ممکن است معالجه به نتیجه نرسد.
در قضیه کرونا مردم فهمیدند پرستاری چه کار بزرگی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در این قضیه کرونا مردم فهمیدند که پرستاری چه کار بزرگی است؛ چه کار مهمی است چه ارزش‌های والایی در درون او وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علی‌ها و روز پرستار، تصریح کردند: امروز، واقعا تلاش برای کاهش آلام یک انسان جزو زیباترین مناظر زندگی انسانهاست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: من میخواهم عرض بکنم این زیبایی در این سال کرونایی در این ماه‌های کرونایی بیشتر خودش را نشان داد.
ایشان افزودند: پرستار‌های ما در بیمارستان‌ها از خودشان حرکاتی را نشان دادند مناظری را نشان دادند فعالیت‌هایی را نشان دادند که حقیقتا این‌ها مایه اعجاب انسان می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: خود پرستاری یک کار دشواری است. کار پراضطرابی است حالا اگر چنانچه بر این دشواری و اضطراب این هم اضافه شد که خطر واگیری وجود دارد خطر ابتلا وجود دارد این خیلی کار را دشوارتر میکند پرستاران ما این کار دشوارتر را در این دوران کرونایی انجام دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: با این که جان خودشان در خطر بود، با این که احتمال میدادند که خودشان مبتلا بشوند در عین حال این کار را انجام دادند و انصافا کار بزرگی را در این مدت پرستاران عزیز ما به ثبت رساندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خب این مجاهدتی که در این مدت انجام گرفت پرستار‌ها را در چشم مردم عزیز کرد. تا قبل از این قضایا مردم خیلی توجهی به اهمیت کار پرستاری نداشتند در این قضیه کرونا مردم فهمیدند که پرستاری چه کار بزرگی است؛ چه کار مهمی است چه ارزش‌های والایی در درون او وجود دارد.


30 آذر 1399 11:44
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟