راه اندازي 3 فن بازار منطقه‌ای در سال جاري

مدير توسعه صنعتي و فنآوري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اعلام كرد:
راه اندازي 3 فن بازار منطقه‌ای در سال جاري

 طهمورث لاهوتي اشكوري با بيان اين‌كه توسعه مراکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌هاي كسب و كار نيز از جمله برنامه‌هاي حائز اهميت و جديد سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران است افزود: طي دو سال اخير 5 مرکز نوآوری ذيل پنج خوشه كسب و كار داراي پتانسيل‌هاي لازم راه اندازی و عملياتي شده است كه راه اندازي مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری شیلات کنارک سیستان و بلوچستان در برنامه سال جاري اين سازمان قرار دارد.
مدير توسعه صنعتي و فنآوري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران از راه اندازي 3 فن بازار منطقه‌ای و برگزاري دوره‌های شناسایی و مستند سازی نیازهای فنآورانه در 7 استان كشور در سال جاري خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، طهمورث لاهوتي اشكوري در پانزدهمین نشست سراسری فن بازارهای كشور كه به‌صورت برخط و به ميزباني پارك فنآوري پرديس برگزار شد، با اشاره به نقش واسطه‌ای فن‌ بازارها در بازار فنآوری برای مشاوره و انتقال اطلاعات فنآوري به "عرضه ‌کنندگان"، "متقاضیان"، "کارآفرینان" و "سرمایه ‌گذاران" اظهار داشت: ظرایف موجود در انتقال فنآوري، لزوم ایجاد اطلاع‌ رسانی صحیح، مشاوره و استاندارد سازی مبادلات توسط فن‌ بازارها را دوچندان می‌كند.
وي افزود: گسترش روزافزون اهمیت فن‌ بازارها در دنیا به‌عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فنآوری از يك سو و همچنين اهميت خلق ارزش افزوده در صنايع كوچك و متوسط از سوي ديگر باعث شد تا سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران نزديك به يك دهه همكاري مشترك با شبكه فن بازار ملي ايران نسبت به تولي گري در 14 فن بازار منطقه‌اي با رويكرد مهيا نمودن بستر سرمايه گذاري با فنآوري بالا و همچنين پشتيباني از سرمايه گذاري‌هاي كوچك و متوسط انجام پذيرفته در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور، نقش مؤثر و برجسته‌اي را در تحقق اهداف كلان رسوخ و نفوذ فنآوري در زنجيره ارزش توليد SMEها ايفا نمايد.

مدير توسعه صنعتي و فنآوري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اضافه كرد: در حال حاضر اين سازمان شناسایی و مستند سازی نیازهای فنآورانه واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي را با اعطاي حمايت‌هاي مالي و از طريق فن بازارهاي منطقه‌اي و همچنين مشاوران آموزش ديده در اين زمينه و در بستر سامانه شناسایی و رفع نیازهای فنآورانه (eservice.isipo.ir) عملياتي مي‌نمايد.

لاهوتي اشكوري ادامه داد: همچنين امکان مشاهده نیازهای فنآورانه اعلام شده بنگاه‌هاي كوچك و متوسط و نيز ارائه پروپزال رفع نیاز توسط فنآوران تا مرحله دستيابي به تحقق كامل رفع نياز و حصول نتيجه نهايي، در این سامانه فراهم شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: در راستاي ارتقاء توانمندي مشاوران و بروكرهاي فن بازارهاي منطقه‌اي، اين سازمان با همكاري شركت‌هاي تابعه استاني خود از ابتداي سال 1399 تا كنون اقدام به برگزاري دوره‌های شناسایی و مستند سازی نیازهای فنآورانه در استان‌های ایلام، بوشهر، فارس، خراسان شمالی، گیلان، اصفهان و همدان نموده و 100 مشاور توسعه فنآوری در این استان‌ها نيز آموزش‌هاي لازم را گذرانده‌‌اند.

مدير توسعه صنعتي و فنآوري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در ادامه به توسعه فن بازارهای منطقه‌ای در استان‌های کردستان، مازندران و زنجان در برنامه سال 1399 اين سازمان اشاره كرد و گفت: فن بازار منطقه‌اي استان كردستان همزمان با گراميداشت روز حمايت از صنايع كوچك در 21 مرداد سال جاري راه اندازي و درحال ارائه خدمات به صنعتگران و سرمايه گذاران مي‌باشد.

لاهوتي اشكوري با بيان اين‌كه توسعه مراکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌هاي كسب و كار نيز از جمله برنامه‌هاي حائز اهميت و جديد سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران است افزود: طي دو سال اخير 5 مرکز نوآوری ذيل پنج خوشه كسب و كار داراي پتانسيل‌هاي لازم راه اندازی و عملياتي شده است كه راه اندازي مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری شیلات کنارک سیستان و بلوچستان در برنامه سال جاري اين سازمان قرار دارد.

وي اضافه كرد: در همين راستا و در جهت توسعه و تقويت فعاليت‌هاي فنآورانه و نوآورانه واحدهاي عضو خوشه‌هاي كسب و كار، در سال جاري تفاهم نامه همکاری في‌مابين سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فنآوری رئيس جمهور مبادله شده است.

پانزدهمین نشست سراسری فن بازارهای كشور با هدف بررسي آخرين وضعيت طرح جهش تجارت و فنآوري، بررسي عملكرد فن بازارهاي منطقه‌اي و به اشتراك گذاري تجارب موفق فن بازارهاي منطقه‌اي و تخصصي و انتقال تجربيات بازيگران تأثيرگذار اكوسيستم نوآوري و فنآوري كشور به‌صورت مجازي و با حضور ذينفعان اين عرصه و جمعي از مديران پارك فنآوري پرديس، شبكه فن بازار ملي ايران و سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران برگزار شد.

شبكه فن بازار ملي ايران به منظور توسعه تبادلات فنآوري، بازاريابي محصولات فنآورانه و جذب سرمايه براي اختراعات، نوآوري‌ها، استارتاپ‌ها و شركت‌هاي نوپا با حضور 23 فن بازار منطقه‌‌اي و 3 فن بازار تخصصي تشكيل و درحال فعاليت مي‌باشد.

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با ايجاد و راهبري 15 فن بازار منطقه‌اي در كشور در راستاي تأمين نيازهاي فنآوري صنايع، نفوذ فنآوري‌هاي نوين در آن‌ها، بهبود فرآيند مبادلات فنآوري و ارتقاء خدمات در اين حوزه اقدام و تا كنون موفق به شناسايي 962 نياز و رفع 263 نياز فنآورانه با مجموع فروش 2120 ميليارد ريال محصولات دانش بنيان و انتقال دانش فني شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 501 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 77 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 87 هزار و 863 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 46 هزار و 413 واحد صنعتی و سه هزار و 55 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 557 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.


17 آذر 1399 11:46
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟