۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گنبدکاووس پرداخت شد

در راستای توسعه اشتغال:
۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گنبدکاووس پرداخت شد

  رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت که مطابق آخرین آمار ثبت شده در سامانه رصد، امسال ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۴۴ طرح اشتغال روستایی و عشایری و فراگیر تبصره ۱۸ با اشتغالزایی ۷۵۳ نفر در این شهرستان مرزی پرداخت شد.
عبدی بدراق نژاد روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گنبدکاووس اظهار داشت: امسال پرونده ۵۴۶ طرح اشتغال روستایی و عشایری شهرستان با نیاز تسهیلاتی به ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۶۶ نفر به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شد که تا الان به ۴۳۴ طرح آن با ایجاد اشتغال ۷۱۹ نفر در مجموع  ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی افزود: علاوه بر این، ۱۶ طرح اشتغال فراگیر تبصره ۱۸ با نیاز تسهیلاتی ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۸ نفر به بانک‌های عامل در گنبدکاووس معرفی شد که تاکنون ۱۰ طرح با اشتغالزایی ۳۴ نفر موفق به دریافت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات شدند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس، سهم تعهد اشتغال امسال شهرستان را چهار هزار و ۴۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تاالان زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۶۸ نفر فراهم شده است.
بدراق نژاد با اشاره به اجرای طرح یارانه دستمزد، افزود: در این طرح ۳۰ درصد یارانه دستمزد مصوب شورای کار به مدت یک سال به کارآفرینان و کارفرمایانی که افراد دارای مدرک دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند، توسط وزارت تعاون پرداخت می‌شود.
به گفته وی، از مجموع ۱۱۹ فرد استخدام شده با اجرای این طرح در استان گلستان، بیشترین سهم با ۸۴ نفر مربوط به گنبدکاووس بوده است.
بدراق نژاد همچنین از پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت کرونا به ۲ هزار نفر از کارگران و صاحبان کسب‌ و کارهای خرد و متوسط در گنبدکاووس خبر داد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در نشست از تحقق ۴۸ درصدی تعهد اشتغال این شهرستان درسال جاری خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی خواست با حساسیت بیشتر باقی مانده تعهد اشتغال را پیگیری و محقق نمایند.
عبدالقدیر کریمی گفت: کلینیک عارضه یابی در کنار کارگروه رفع موانع تولید با هدف حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی در گنبدکاووس تشکیل شده که می‌توان برای حمایت از مشاغل و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی از این ظرفیت استفاده کرد.
وی از همکاری خوب بانک‌های گنبدکاووس برای پرداخت تسهیلات حوزه سیل سال‌ ۹۸ قدردانی کرد و از آنان خواست رویه را در رابطه با پرداخت خسارت کرونا و مواد دیگر ادامه و انجام دهند.
کریمی همچنین با اشاره به روند روبه افزایش شیوع کرونا طی چند روز گذشته در گنبدکاووس، گفت: برای جلوگیری از شکل گیری موج سوم شیوع بیماری در شهرستان، گروه‌های مختلف مردم بایستی بیشتر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.
گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.


10 آبان 1399 14:22
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟