دانشگاه تهران و رشته‌های مرتبط با گمرک

پذیرش دانشجو در ۱۹ رشته دکتری و ارشد؛
دانشگاه تهران و رشته‌های مرتبط با گمرک

معاون گمرک در خصوص جذب دانشجویان با موضوعات گمرکی در دانشگاه تهران گفت: مهلت پذیرش مدارک و پروپوزال دانشجویان که پیش از این تا ۱۴ شهریور اعلام شده بود تا ۳۱ شهریور تمدید شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر علی بعیدی مفرد نیا، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک در خصوص توافق دانشگاه تهران و گمرک ایران برای پذیرش دانشجو، اظهار داشت: همانطور که می‏ دانید دوران دانشگاه آموزش محور گذشته است ودانشگاه ‏هایی که جوانان را با کتاب‌ها و جزواتی آموزش می‏ دهند عموماً به تدریس دروس پایه یا تاریخ گذشته می‌پردازند که با افزایش سرعت تولید علم و کاربرد آن در مسائل روزمره همخوانی ندارد برهمین اساس امروزه در دانشگاه‏های مهم دنیا بعد از اخذ کارشناسی برای تحصیلات تکمیلی دانشجویانی را پذیرش می‏کنند که قابلیت حل مسئله داشته باشند به عبارتی به اساتید راهنما مسائلی تخصصی داده می ‏شود که این اساتید با توجه به آن مسائل دانشجویان را پذیرش می‏کنندکه پروپزالی برای حل مسئله یا بخشی را در خصوص مسئله خاص نوشته باشند و در پروپوزال ارائه شده استاد راهنما را توجیه کنندکه توان حل مسئله را دارند. با همین رویکرد پژوهشکده‌ای مابین دانشگاه تهران و گمرک جمهوری اسلامی ‏ایران تاسیس شد که مسئولیت حل مسائل مرتبط با گمرک و تجارت خارجی کشور را به عهده گرفت، در قالب این پژوهشکده، گمرک و با همکاری دانشکده فنی و پردیس ارس دانشگاه تهران دانشجوی تحصیلات تکمیلی می‏پذیرد.
وی افزود:به عبارتی دانشجویانی با رویکرد حل مسئله جذب شده و این دانشجویان در طول دوران تحصیل همراه با گذراندن دروس، مسئله‏ای که برای پروپزال داده اند را زیر نظر اساتید حل خواهند کرد وبرای آن راهکار عملیاتی پیدا می‌کنند در واقع مسئله واقعی حوزه صنعت در این روش تحصیلی، حل خواهد شد و دانشجو بعد از فارغ التحصیلی توانایی بالایی را کسب خواهد کرد.
معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران در خصوص رشته ‏های ترم جدید در دانشگاه تهران با موضوعیت مسائل مرتبط با گمرک توضیح داد: در دوره کارشناسی ارشد، در رشته‌های فناوری اطلاعات، مکاترونیک، تصویرسازی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق تجارت بین الملل، مالی گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک، حقوق عمومی، مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، کارافرینی گرایش فناوری و رشته مدیریت تکنولوژی گرایش نواوری پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی افزود: در دوره دکتری- تخصصی نیز در ۸ رشته حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، مالی مهندسی مالی، رسانه، حقوق عمومی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد مالی، مدیریت بازرگانی مدیریت بازاریابی و مدیریت دولتی مدیریت منابع انسانی پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران خواهیم داشت.
رییس علمی پژوهشکده گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان گفت: ابتدا متقاضیان باید نسبت به ثبت نام در سامانه گلستان به آدرس سایت http://ems۱.ut.ac.ir اقدام کنندو در بخش "ورود به سیستم" در بخش ثبت نام اولیه داوطلبان شرکت در آزمون تخصصی پردیس‏‌های ارس و کیش دانشگاه تهران نسبت به تکمیل اطلاعات و گرفتن کد داوطلبی اقدام کنند و سپس با مراجعه به سایت پژوهش‏‌های کاربردی دانشگاه تهران به آدرس https://srs.iais.co نسبت به بارگذاری مدارک لازم برای آزمون تخصصی اقدام کنند.
وی در خصوص تعداد پذیرفته شدگان در ترم جاری اظهار داشت: پذیرش دانشجو در هر رشته مابین ۱۰ تا ۱۵ نفر برای کارشناسی ارشد و برای دکتری ۱ تا ۳ نفر خواهد بود.
بعیدی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو افزود: با تدبیر ریاست محترم کل گمرک شورای علمی‏ پژوهشی گمرک و شورای علمی پژوهشکده ادغام شد و شورای علمی‏ پژوهشی با حضور مدیران گمرک و اساتید دانشگاه و روسای دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و پردیس ارس دانشگاه تهران ایجاد شد. کمیسیون‏های تخصصی زیر مجموعه این شورای مسئولیت آزمون تخصصی را بعهده خواهند داشت.
وی در خصوص حمایت مالی از دانشجویان گفت: در راستای حل مسئله مرتبط با پایان نامه و رساله دانشجویان با تصویب شورای علمی ‏امکان پرداخت ماهیانه در قالب طرح مصوب مربوطه با اخذ تائیدیه شورای عتف وجود خواهد داشت.
معاون گمرک ایران در خصوص نحوه ارتباط متقاضیان برای طرح سوالات احتمالی، توضیح داد:متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانندازطریق تلفن‌های ۶۶۹۲۹۱۷۸ و ۶۶۹۴۶۳۰۱ خانم‌های هاشمی و لنگری در دبیرخانه پژوهشکده گمرک و خانم عسگری در دانشگاه ارس با آی دی aptopadmin درتلگرام و aptop.ir در اینستاگرام پرسش‌های خود را بپرسند و همکاران ما پاسخ دهند.
وی در پایان در خصوص مهلت ثبت نام گفت: پایان شهریور ماه آخرین مهلت ثبت نام در نظر گرفته شده است.


18 شهريور 1399 10:4
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟