۱۹ و ۲۴ مرداد زمان برگزاری جشنواره‌های حرکت و رویش

معاون وزیر علوم خبر داد:
۱۹ و ۲۴ مرداد زمان برگزاری جشنواره‌های حرکت و رویش

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری زمان آغاز برگزاری جشنواره های بین‌المللی حرکت و رویش را به ترتیب ۱۹ و ۲۴ مرداد اعلام کرد.
غلامرضا غفاری روز سه شنبه در نشست خبری مجازی با رسانه ها درباره برگزاری جشنواره بین المللی حرکت اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره بین المللی حرکت ۱۹ مردادماه و اختتامیه آن ۲۱ مردادماه با برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره دارای حوزه های رقابتی شامل انجمن برتر، مسابقه و فعالیت خلاقانه، نشریه، کارآقرینی، اختراع، کتاب و یک بخش ویژه است.
معاون فرهنگی وزیر علوم تعداد آثار راه یافته به این جشنواره را  هزار و ۵۴۸ اثر از داخل کشور  بیان و خاطرنشان کرد: در نهایت ۱۹۱ اثر به مرحله داوری غیرحضوری راه یافت؛ همچنین ۳۰ هزار دانشجو از ۱۲۷ کشور دنیا برای شرکت در این جشنواره ثبت نام و ۷۳۴ داور این آثار را قضاوت کردند که در نهایت ۱۶۵ اثر برگزیده نهایی شد.
غفاری یادآور شد: جشنواره بین المللی حرکت از دوره یازدهم به صورت بین المللی برگزار شد و امسال هم با وجود مشکلات متعدد، بخش بین المللی دوازدهمین جشنواره را حفظ کردیم.  
وی درباره درصد گروه های تحصیلی که در این جشنواره شرکت کرده اند، تصریح کرد: مشارکت بر اساس گروه تحصیلی عبارتند شامل فنی مهندسی ۳۳ درصد، علوم انسانی ۲۷ درصد، علوم پایه ۱۵ درصد، کشاورزی ۱۷ درصد و هنر و معماری هشت درصد است.
برگزاری جشنواره رویش
معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین درمورد برگزاری جشنواره رویش در دانشگاه شهید بهشتی گفت: این جشنواره ۲۴ تا ۲۷ مردادماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود؛ جشنواره رویش قرار بود اسفندماه ۹۸ در دانشگاه تبریز برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره با حضور دانشجویان در دانشگاه تبریز لغو شد.
 غفاری برگزاری این جشنواره را اختصاص به کانون های دانشجویی دانست که از تنوع قابل توجهی در دانشگاه ها و مجموعه نظام آموزش عالی کشور برخوردار است.
وی تاکید کرد: جشنواره رویش هم قرار بود در دانشگاه گیلان برگزار شود که برگزاری آن بر عهده دانشگاه شهید بهشتی افتاد. در این جشنواره عمده دانشگاه ها حضور داشتند و پنج هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند.
غفاری از ثبت ۱۶ هزار و ۴۰۰ فعالیت در سامانه الکترونیکی این جشنواره خبر داد.


14 امرداد 1399 12:11
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟