نحوه پرداخت اقساط حق بهره‌برداري اراضي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي تسهيل شد

با توجه به مشکلات به‌وجود آمده ناشي از شيوع ويروس کرونا براي فعالان اقتصادي؛
نحوه پرداخت اقساط حق بهره‌برداري اراضي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي تسهيل شد

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با هدف مساعدت به سرمايه‌گذاران واحدهای توليدی، نحوه پرداخت اقساط حق بهره‌برداري اراضي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي تابعه خود را تسهيل نمود.
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، هيأت مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با توجه به مشکلات به‌وجود آمده ناشي از شيوع ويروس کرونا براي فعالان اقتصادي، به‌ويژه صاحبان بنگاه‌هاي کوچک و متوسط مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي در پرداخت اقساط حق بهره‌برداري اراضي واگذار شده، مصوب نمود: اقساط اسفند 1398 لغايت ارديبهشت 1399 واحدهاي صنعتي بدون هيچ گونه تعديلي به انتهاي اقساط مربوطه منتقل شود.
هيأت مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران همچنين در راستاي تكريم هرچه بهتر ارباب رجوع و ضرورت رسيدگي به حجم بالاي تقاضا در ايام پاياني سال در شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها، با توجه به شرايط به‌وجود آمده و رعايت ضوابط ايمني و بهداشتي به منظور جلوگيري از شيوع هرچه بيشتر بيماري كرونا، شرايط واگذاري زمين بر اساس دستورالعمل بهره‌برداري سال 1398 را تا انتهاي ارديبهشت سال 1399 تمديد كرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نيز پيش‌تر گفته بود: به‌رغم افزایش هزینه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تأمین زیرساخت‌ها، افزایش نرخ حق انتفاع زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی جزئی بوده است.
محسن صالحی‌نیا افزود: بخشی از هزینه‌های مرتبط با شهرک‌های صنعتی از منابع و اعتبارات عمرانی ملی و استانی و بخشی دیگر از محل واگذاری زمین تأمین می‌شود.
وی اضافه کرد: هرچند هزینه‌های مرتبط با عملیات عمرانی در شهرک‌های صنعتی کشور افزایش یافته، اما نرخ حق انتفاع زمین در شهرک‌ها متناسب با هزینه‌ها، افزایش نداشته است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این است که نباید معادل افزایش هزینه‌های تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به نرخ حق انتفاع زمین افزوده شود.
صالحی‌نیا تصریح کرد: تلاش شده است با صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‎ها و تأمین منابع مالی و استانی و بهینه‌سازی روش اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها، هزینه‌های تولید کنندگان کاهش یافته و از فشار بیشتر به آنان جلوگیری شود.
سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و شركت‌هاي استاني تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن 499 شهرک و 319 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ويژه اقتصادي درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصي، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوري اطلاعات و خدمات نرم‌افزاري، 81 هزار و 33 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 44 هزار و 899 واحد صنعتی و 2 هزار و 987 واحد كارگاهي، موجبات اشتغال مستقیم 904 هزار و 537 نفر را در سراسر كشور فراهم كرده است.


20 اسفند 1398 20:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟