تاسیس مراکز نوآوری و فناوری دانش آموزان در کل کشور

در آیین اختتامیه رویداد برنامه‌نویسی دانش آموزان مطرح شد؛
تاسیس مراکز نوآوری و فناوری دانش آموزان در کل کشور

مدیر پروژه توسعه نگرش کارآفرینی گفت: به زودی مرکز نوآوری و فناوری کودکان و نوجوانان را رونمایی خواهیم کرد و قصد داریم احداث این مراکز را در تمام کشور ادامه دهیم.  
به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، صائبه سلوکی در آیین اختتامیه رویداد برنامه‌نویسی دانش‌آموزان که صبح امروز (جمعه) با حضور مسوولان سازمان فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در موزه ارتباطات برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بخش حاکمیتی کمک کردند و دست به دست هم دادند تا در کنار شما بتوانیم چنین رویدادی را برگزار کنیم و آن را توسعه بدهیم.
وی با بیان اینکه پروژه تاسیس مراکز نوآوری و فناوری دانش آموزان در کل کشور در چند فاز مهم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: فاز اول برگزاری این رویداد، برنامه نویسی برای دانش آموزان بود که پس از آن نیز فازهای بعدی با افتتاح کمپ برنامه نویسی و دوره‌های تخصصی برنامه‌نویسی ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیر پروژه توسعه نگرش کارآفرینی ادامه داد: ما سعی کردیم حلقه واسطی شویم تا دانش‌آموزان بتوانند به واسطه آموزش‌هایی که می‌بینند به کسب‌وکارها متصل شوند.
سلوکی با اعلام اینکه به زودی از مرکز نوآوری و فناوری کودکان و نوجوانان رونمایی خواهد شد، گفت: آرزوی ما این است که این مدارس در سراسر ایران گسترش پیدا کند. چیزی که برای ما قابل توجه است، همراهی و کار تیمی بود. روزهای اول کار تیمی ممکن نبود و هر کسی فکر می‌کرد با توجه به توانایی‌هایی که دارد باید به تنهایی بدرخشد اما در نهایت این کار ممکن شد و آن‌ها در قالب تیم های ۸ تا ۱۰ نفره کارشان را آغاز کردند.   
سازمان فناوری مدتی است تمرکز خود را صرف برگزاری رویدادهای برنامه نویسی منحصر به کودکان و نوجوانان کرده است.
تمرکز مدرسه زمستانی فناوری اطلاعات که امروز اختتامیه آن برگزار می‌شود، بر برنامه‌نویسی پروژه محور با رویکرد دانش‌آموزان دوره متوسطه بود. این مراسم صبح امروز (جمعه) با حضور دانش‌آموزان فعال در این رویداد، مسوولان سازمان فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش، در موزه ارتباطات برگزار شد.


12 بهمن 1398 8:57
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟