ظرفیت مشاغل خانگی اردبیل در اجرای طرح اشتغال پایدار به‌کارگیری می‌شود

ظرفیت مشاغل خانگی اردبیل در اجرای طرح اشتغال پایدار به‌کارگیری می‌شود

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ظرفیت مشاغل خانگی استان اردبیل در اجرای طرح اشتغال پایدار به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش بازارکار به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابعاد اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار»، با الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال شهرستان خلخال در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه فرماندار شهرستان خلخال بر ضرورت همکاری کلیه ادارات این شهرستان در اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در این طرح شد.

رحیم یونسی رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار»، به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری گری جهاد دانشگاهی در استان‌های کشور در حال انجام است و قرار است 6 هزار نفر در سطح کشور از جمعیت زنان سرپرست خانوار صاحب شغل شوند.

وی به وجود 14 هزار و 658 زن سرپرست خانوار در استان اشاره و تصریح کرد: سهم استان اردبیل در این طرح یک صد و دو نفر است و با پایش جهاددانشگاهی استان اردبیل‌ با توجه به مزیت‌های استانی، 9 رشته شغلی و جامعه هدف این طرح در استان شناسایی شده است که بسته به ظرفیت‌های شهرستانی می تواند برای هر شهرستان در رشته‌ای خاص عملیاتی شود.

یونسی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی استان اردبیل از ظرفیت مناسبی برای اشتغال پایدار برخوردار است اظهار کرد: اتصال به بازار، خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی از دغدغه‌های اصلی در مشاغل خانگی است، که در این طرح جهاد دانشگاهی استان اردبیل بعد از ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم، از طریق پیشرانان طرح، زمینه اتصال آنان را به بازار فراهم می‌کند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح راهی برای مهارت‌‌افزایی برای ورود به چرخه اشتغال است، یادآور شد: خروجی این طرح، تولید محصول با بهره‌گیری از هدایت، آموزش و مشاوره‌های مناسب توسط زنان سرپرست خانوار خواهد بود که می‌تواند با برندسازی محصولات بر اعتبار آن بیافزاید.


4 آذر 1398 22:24
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟