تبدیل هر خانه به یک کارگاه با توسعه مشاغل خانگی

تبدیل هر خانه به یک کارگاه با توسعه مشاغل خانگی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه از برگزاری اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد خبر داد و گفت: ترویج و نهادینه کردن تولیدات و مشاغل خانگی موجب رونق کارآفرینی و تولید در جامعه می‌شود.
به گزارش بازارکار ناصر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، از برپایی اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد شهرستان ابرکوه هم‌زمان با هفته کارآفرینی و بسیج خبر داد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه،گفت: این نمایشگاه که دارای غرفه شامل صنایع‌دستی و محصولات غذایی خانگی است با هدف ترویج فرهنگ کار، حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و کمک به اقتصاد خانوارها از محل فروش محصولات و بازاریابی، ترغیب افراد بیکار جهت روی آوردن به کارآفرینی و رونق مشاغل خانگی، دایر می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث ارتقاء و توانمندسازی بانوان خانه‌دار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانند برای فروش محصولات تولیدی خود، به بازار وصل شوند. لذا یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فصلی و محلی در طول سال است.
این مقام مسئول با بیان اینکه می توان با توسعه مشاغل خانگی هر خانه را به یک کارگاه تبدیل کرد، ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌هایی از این قبیل سبب شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گروه‌های هدف و فراهم کردن بستر مناسب برای معرفی و عرضه محصولات غرفه داران خواهد بود.
وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد، افزود: در این برهه زمانی، اهمیت دادن به مشاغل خانگی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک از جمله مهم‌ترین راهکار‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: ترویج و نهادینه کردن تولیدات و مشاغل خانگی موجب رونق کارآفرینی و تولید در جامعه می‌شود که یکی از مصادیق تحقق شعار سال نیز هست.
گفتنی است علاقه‌مندان به بازدید و خرید از اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد، می‌توانند از روز یکشنبه سوم آذر الی چهارشنبه ششم همین ماه (یکشنبه و دوشنبه از ساعت 15 الی 22/ سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 الی 22) به حسینیه بیت العباس (ع)، مراجعه کنند


2 آذر 1398 22:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟