دعوت از محققان برتر برای جذب اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش خبر داد:
دعوت از محققان برتر برای جذب اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارتش به تعدادی عضو هیات علمی نیاز دارد، گفت: این دانشگاه از محققان برجسته که دارای تراز بالای علمی هستند برای تامین نیاز های دانشگاه در زمینه پذیرش اعضای هیات علمی دعوت به همکاری می کند.
علیرضا خوشدل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در خصوص تعداد اعضای هیات علمی مورد نیاز، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش در پنج دانشکده،در 35 رشته آموزش می دهد و ماموریت انجام تحقیقات مرتبط با طب نظامی را نیز در دست اقدام دارد، بنابراین طیف متنوعی از اعضای هیات علمی مورد نیاز است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش در حال حاضر حدود 200 نفر عضو هیات علمی آموزشی و 12 عضو هیات علمی پژوهشی دارد.
خوشدل با بیان اینکه این دانشگاه هم اکنون در رشته هایی به خصوص در علوم پایه نیازمند عضو هیات علمی است، اظهار کرد: در رشته ژنتیک، نانو تکنولوژی، ایمونولوژی، بیوشیمی نیازمند همکاری محققان برجسته کشور هستیم.
به گفته وی همچنین در رشته هایی مثل پاتولوژی، نفرولوژی بیماری های کلیه، بیماری های ریه، آنکولوژی و سرطان گرچه تعدادی از اعضای هیات علمی با دانشگاه همکاری می کنند اما به اعضای هیات علمی بیشتری نیاز است.
خوشدل تصریح کرد: هر سال حدود 300 نفر دانشجو و 150 دانشجوی دکتری وارد دانشگاه می شوند و تا کنون نیز شش هزار و 120 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.
 فرصت های مطالعاتی دچار مشکل شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش در ادامه عنوان کرد: پیشتر فرصت های مطالعاتی به دلیل مشکلاتی در سفرهای خارجی و نوسانات قیمت ارز با مشکل مواجه شده است.
خوشدل اظهار کرد: هر ساله در رشته های طب نظامی افرادی برای آموزش به خارج از کشور فرستاده می شوند و در دوره های مثل طب غواصی، طب دریایی، طب هوا فضا و طب نظامی در کشورهای اروپایی، چین، روسیه و استرالیا شرکت می کنند.
وی ادامه داد: برخی دوره های کوتاه مدت بالینی نیز وجود دارد که متخصصین همه ی رشته ها برای انجام دوره اعزام می شوند. طول این دوره ها چند هفته آموزشی است. اما نکته حائز اهمیت این است که فرصت های مطالعاتی چند سالی است که در کشور دچار مشکل شده است.
 


5 اسفند 1397 9:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟