فعالیت 20 شرکت و هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه گیلان

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان عنوان کرد
فعالیت 20 شرکت و هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه گیلان

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان، از تصویب 67 طرح در مرکز رشد دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح‌ها پشتوانه خوبی جهت تولید محصول و کارآفرینی و حرکت به سمت تقاضامحوری و دانشگاه نسل سوم است.
دکتر میرحسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در سال 94 تولیدات علمی دانشگاه گیلان همگام با حفظ سیر صعودی در تعداد مقاله‌های چاپ شده از لحاظ کیفی نیز افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: به لحاظ رشد کمی و کیفی می‌توان به افزایش حدود 14 درصدی چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی و افزایش حدود 56 درصدی چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر علمی پژوهشی داخلی اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری 15 کنفرانس ملی و 6 کنفرانس بین‌المللی در دو سال گذشته در دانشگاه تصریح کرد: اعضای هیات علمی توانسته‌اند 44 عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه در این مدت به چاپ برسانند. از طرف دیگر شاهد برگزیده شدن سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان در جمع یک درصد دانشمندان برتر دنیا و همچنین فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های کشف، نام گذاری و ثبت جهانی گونه‌های جدیدی از ماهیان بوده‌ایم. 
معاون پژوهشی دانشگاه گیلان با اشاره به برنامه‌های راهبردی مصوب دانشگاه در حوزه پژوهشی افزود: برنامه راهبردی تدوین شده دانشگاه در حوزه پژوهشی چراغ راه توسعه فعالیت های پژوهشی است که ما را ملزم می کند که در چند سال آینده بتوانیم رشد قابل ملاحظه‌ای در افزایش کمی و کیفی تولیدات علمی بدست آوریم و همچنین نقش آفرینی و اثربخشی پژوهشی در منطقه توسط دانشگاه باید بسیار چشمگیر باشد که اقداماتی اثربخش در این راستا صورت گرفته است و اینکه حرکت به سمت کارآفرینی و فناوری و تقاضا محوری و در نتیجه تولید محصول داشته باشیم که با توسعه زیرساخت‌ها با شتاب نسبتا خوبی در حال حرکت به این سمت هستیم.
میرحسینی با اشاره به برنامه های راهبردی، حوزه پژوهشی در خصوص نقش آفرینی و اثر بخشی پژوهشی گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده در دانشگاه و منطقه که نقش بسزایی در جذب اعتبار یک در صد دستگاه های اجرایی استان دارد تشکیل کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری در استان است که دانشگاه دبیری این کارگروه را با مسئولیت معاونت پژوهشی بر عهده دارد که تلاش بر این است تا بتوانیم با محوریت دانشگاه گیلان اعتبار یک درصد را جذب و به سمت تقاضا محوری حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه حضور بسیار پررنگی با تشکیل کارگروه های تخصصی در تدوین برنامه ششم استان داشته است، افزود: امیدواریم بتوانیم در این راستا با کمک اعضا هیات علمی دانشگاه معضلات استان را بررسی و راهکارهای برون رفت از آن را در برنامه ششم استان مشخص کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه گیلان پروژه جامع پدافند استان، برنامه راهبردی صنعت استان، پروژه دفن زباله سراوان، پروژه‌های ترافیکی شهرداری‌ها، آماده سازی 6 طرح کلان ملی و استانی، طراحی و ساخت رباط جمع آوری سنبل آبی و آزولا را از طرح‌های پژوهشی مهم توسط اعضا هیات علمی برای حل مشکلات استان عنوان کرد.
میرحسینی راه‌اندازی مرکز رشد مستقل دانشگاه را از موفقیت‌های دانشگاه به سمت کارآفرین و نسل سوم دانست و افزود: طی مدت 8 ماه از تاسیس مرکز رشد، 20 شرکت و هسته فناور در این مرکز مستقر شده‌اند که تمام تلاش‌ها بر این است تا با گسترش فضای فیزیکی این مرکز بتوانیم شرکت‌های بیشتری مستقر کنیم.
وی از تصویب 67 طرح در دانشکده های دانشگاه جهت فعالیت در مرکز رشد دانشگاه خبر داد و یادآور شد: این طرح ها پشتوانه خوبی جهت تولید محصول و کارآفرینی و حرکت به سمت تقاضا محوری و دانشگاه نسل سوم است.
معاون پژوهشی دانشگاه گیلان از اهم اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی دانشگاه را به تصویب آیین نامه حمایت از پایان نامه‌های کاربردی، شرکت فعال دانشگاه در فن بازار ملی و استانی، راه اندازی مرکز شتاب دهی استان با همکاری بخش خصوصی، تشکیل مرکز آپا در دانشگاه گیلان، راه اندازی دوره‌های پسا دکترا، شکل‌گیری آزمایشگاه مرکزی و تدوین آئین نامه و شیوه نامه مربوطه، آغاز عملیات احداث پژوهشکده حوضه آبی دریای خزر، چاپ مجلات علمی و پژوهشی، همکاری با انجمن های علمی و بخش خصوصی در راه اندازی استارتاپ‌ها و بازنگری در ارائه درس کارآفرینی و تدریس درس کارآفرینی توسط کارآفرینان برتر کشور در دانشگاه عنوان کرد. 


26 دی 1395 11:31
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟