اکنون فرصت بسیارمناسبی برای سرمایه گذاری در استارت آپ هااست

ستاری:
اکنون فرصت بسیارمناسبی برای سرمایه گذاری در استارت آپ هااست

-معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از استارت آپ ها هم اکنون از رشد اقتصادی 1000 درصد برخوردارند، به فعالان بخش خصوصی توصیه کرد برای کسب سود جای ارز، سکه و ساختمان در کسب و کارهای نو سرمایه گذاری کنند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا،موضوع تامین منابع مالی اجرای ایده ها و طرح های گاها ناب همواره بعنوان یکی از مشکلات و موانع بسیار سخت در مسیر جوانان فعال در شرکت های دانش بینان و فعالان کسب و کارهای نو یا همان استارت آپ ها بوده است و این مشکل بعنوان یک سد بسیاری از جوانان خوش فکر را ناامید و از پیگیری و اجرای طرح ها و ایده های خلاقانه باز داشته است.
مشکلی که گویا قرار است از طریق صندوق های سرمایه گذاری جسورانه (Venture Capital) در فرابورس ایران رفع شود، این صندوق ها در واقع مدلی از سرمایه‌گذاری برای حمایت و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نو، شرکت‌های کوچک با پتانسیل رشد بلند‌مدت است که امروز دوشنبه ششم دی ماه در مراسمی با حضور شاپور محمدی رییس سازمان بورس و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آن رونمایی شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم در سخنانی ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور گفت: ما باید به ارزش های فرهنگ گذشته خود بازگردیم.
وی با تقدیر از سازمان بورس و اوراق بهادار در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جسورانه (Venture Capital) از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو با تاکید براینکه، به طور حتم این نوع سرمایه‌گذاری منبع بسیار مهمی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهایی کوچک به شمار می رود، در عین حال پول و مسائل مالی را عامل ششم یا هفتم راه اندازی یک کسب و کار نو ذکر کرد و فرهنگ کسب و کار را بسیار مهم دانست.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه، فعال شدن صندوق های ریسکی و خطرپذیر را یک مکانیزم بسیار مناسب برای اعتماد به جوانان تحصیل کرده عنوان کرد.
ستاری با تاکید براینکه امروز روز بزرگی در اعتلای فرهنگ کارآفرینی در کشور است و بعدها به این موضوع پی خواهیم برد، گفت:حمایت مالی بیشتر از ایده و کسب و کارهای نو در واقع تغییر پایه اقتصاد از نفت و اتکا به اقتصاد دانش بنیان را بدنبال خواهد داشت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از جمله چهار کشور برتر در زمینه تربیت مهندس در دنیا است، گفت: ایران اسلامی هم اکنون دارای 34 میلیون جوان بین 30 تا 40 سال و همچنین پنج میلیون دانشجو است که بایستی زمینه لازم برای سوق دادن آنها به فرهنگ کار و کارآفرینی ایجاد شود.
ستاری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار و 800 شرکت دانش بنیان و هزاران استارت آپ در کشور فعال است، تاکید کرد:جهت گیری فعلی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو جدی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 20 شتاب دهنده فعال است تاکید کرد: هم اکنون شرکت ها و کسب و کارهایی نو در کشور فعال می باشند که بین 3 هزار تا پنج هزار میلیارد تومان در سال فروش دارند و هر سال این رشد چند برابر می‌شود.
وی در ادامه وجود فرهنگ وابستگی به نفت، عدم تطبیق عناوین درسی و دانشگاهی با نیازهای اصلی جامعه، تمایل به کار دولتی در کشور و همچنین ایجاد مشکل برای شرکت های نوپا از سوی برخی سازمان ها و نهادها و پایین کشیدن کرکره کسب و کارهای نو را از جمله مشکلات بر سر راه توسعه کارآفرینی در کشور دانست.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: با وجود انواع و اقسام تلاطم ها و برخی جدال های موجود، به منظور تغییر فرهنگ غلط کشور در اتکا به درآمدهای نفتی، چتر حمایتی خودمان را بر سر شرکت ها و کسب و کارهای نو محکم نگه خواهیم داشت.
ستاری ابراز اطمینان کرد که بخشی از این شرکت ها کارآفرین در آینده نزدیک همچون شرکت های بزرگ فیس بوک و آمازون تا دو سال دیگر جای بسیاری از شرکت های نفتی و کارخانه ها را خواهند گرفت و بعنوان بزگترین شرکت های این مرز و بوم شناخته خواهند شد.


7 دی 1395 10:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟