امروزکسب و کارهای نو درحال ریشه دواندن است

ستاری در نشست هم اندیشی با نخبگان مطرح کرد:
امروزکسب و کارهای نو درحال ریشه دواندن است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه انجام تغییر در جامعه با مشکلات و مقاومت هایی همراه است، گفت:امروز کسب و کارهای نو در حال ریشه دواندن هستند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، سورنا ستاری شامگاه دوشنبه درنشست هم اندیشی با جمعی ازجوانان نخبه سراسر کشور که به همراه تنی چند از اعضای دولت در محل سالن اجلاس سران برگزارشد، افزود: در زمان حاضرحدود 2 هزار و 800 شرکت دانش بنیان و هزاران استارت آپ فعال شده است.
وی سیستم اقتصاد کشور را سیستمی منابع محور خواند و خاطرنشان کرد:رانت موجود در منابع زیرزمینی، ساختارهای کشور را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طول 100 سال گذشته نفت ضربات مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است، گفت:کشوری که صاحب چهار تا پنج هزار سال در زمینه کارافرینی، تجارت و علم فناوری سرآمد بوده است امروز به این روز افتاده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از سازمان ها در حوزه مالیات، بیمه، شهرداری در واقع برای حمایت از فضای کسب و کار ایجاد شده اند، گفت: این درحالی است که برخی با حقوق های دولتی و استخدام در دولت کرکره کسب و کار های نو را پایین کشیدند، این محیطی است که ما باید با آن مبارزه کنیم.
وی با تاکید براینکه برای ایجاد تغییر در جامعه باید ثابت قدم باشیم، گفت: هر تغییر کوچکی در جامعه البته متناسب با خود از هزینه هایی برخوردار است.
ستاری در ادامه جوانان را بزرگترین سرمایه کشور دانست و با بیان اینکه ایران از جمله پنج کشور برتر دنیا در تربیت مهندس است، افزود: ما در حال حاضر 34 میلیون جوان بین 30 تا 40 سال داریم و همچنین پنج میلیون دانشجو که اینها زیرساخت های کشور و بعنوان یک فرصت برای کشور محسوب می شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درادامه، از داشتن حس طلبکاری برخی نسبت به دولت انتقاد کرد و گفت:این جامعه تنها دولت نیست بلکه خود ما آن را تشکیل داده ایم و باید در رفع نقائص آن نیز کوشا باشیم.
وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه های مرزدانش و اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کند، گفت: این درحالی است که بسیاری در ابتدای مسیر مخالفت هایی با آن داشتند اما این راهی بود که ما بایستی طی می کردیم..
ستاری افزود:امروز شرکت هایی با سرمایه های اندک خانواده شروع به کار کرده اند و اکنون سه تا پنج هزار میلیارد تومان فروش دارند و بعنوان بزرگترین شرکت های منطقه محسوب می شوند.
وی گفت: همانطور که فیس بوک، مایکروسافت و اپل آمد بالا شرکت ها ایرانی هم البته رشد کرده اند و تا چند سال دیگر بعنوان بزرگترین شرکت های کشور و حتی منطقه مطرح خواهند شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با تاکید براینکه،سیستم سنتی بسیاری از صنایع کشور از جمله صنعت خودرو یا فولاد باید جمع شود، گفت: اگر فضای صحیح کسب و کارهای نو در حوزه های کارآفرینی برای جوانان ایجاد شود و آنان حمایت شوند، این جامعه جوان دیگر خفت استخدام دولتی را به خود راه نخواهد داد.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 60 سرویس برای شرکت های دانش بنیان و فعالان آن در نظر گرفته شده است، معافیت های مالیاتی، سربازی را از جمله مهمترین این خدمات ذکر کرد و ادامه داد: البته کاردیگری که اخیرا انجام شده تلاش برای جداسازی فضای امنیتی کشور از فضای کارآفرینی است.
نشست هم اندیشی صمیمانه جمعی از جوانان سراسر کشور با حضور چند تن از اعضای هیات دولت شامگاه دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد.  


1 دی 1395 12:28
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟