حمایت پارک فناوری پردیس برای توانمندسازی شرکت‌های فناور ایرانی

صفاری‌نیا مطرح کرد
حمایت پارک فناوری پردیس برای توانمندسازی شرکت‌های فناور ایرانی

رییس پارک فناوری پردیس گفت: این مجموعه قرار است به توانمندسازی شرکت‌های فناور ایرانی کمک کند تا در توسعه فناوری و حضور در بازارهای خارجی در سطح جهان موفق‌تر باشند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نیا اظهار کرد: پارک فناوری پردیس قطب فناوری ایران است و بهترین شرکت‌های فنی کشور عضو آن هستند. بی‌شک همکاری‌ بین شرکت‌های ایرانی و فرانسوی باعث توسعه ظرفیت فنی و بازار آنها می‌شود.
وی افزود: ایران به لحاظ نیروی انسانی متخصص ظرفیت بالایی دارد و در زمینه‌ فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی رتبه چهارم را در سطح دنیا دارد و نیروی متخصص و بازار ایران مزیتی برای همکاری بین شرکت‌های دو کشور ایران و فرانسه است.
صفاری‌نیا گفت: در حال حاضر پارک فناوری پردیس 60 هکتار است و تقریباً هر سه سال یک فاز پارک را به مساحت 20 هکتار توسعه می‌دهیم و در هر فاز نزدیک به 100 شرکت جدید اضافه می‌شوند.
وی ادامه داد: حدود 200 شرکت عضو پارک فناوری پردیس هستند و در رشته‌های فناوری اطلاعات، فناوری نانو و بایو بیش از 700 محصول تولیدی دارند. همچنین ده‌ها پتنت ثبت شده و بیش از سه هزار نفر نیروی متخصص در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.
وی در انتها با اشاره به فعالیت 12 شرکت خارجی در پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌هایی از اسپانیا، بلژیک، انگلیس، هند، روسیه، فرانسه و چین همکاری‌های مشترکی با شرکت‌های ایرانی تعریف کرده‌اند و آنها از مزیت معافیت‌های 20 ساله مالیاتی بهره‌مند می‌شوند، ضمن اینکه قانون‌کار و مبادلات مالی با کشورهای خارجی در پارک، مشابه مناطق آزاد است.


29 آذر 1395 15:58
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟