بازاریابی کالاهای دانش‌بنیان توسط فن بازار ملی ایران

بازاریابی کالاهای دانش‌بنیان توسط فن بازار ملی ایران

مرکز فن‌بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در نظر دارد در راستای ماموریت‌های خود، طرحی را با هدف «بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان» اجرا کند.
به گزارش ایسنا، اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملی ایران، از طرح بازاریابی سبد کالاهای دانش‌بنیان گفت: در گام نخست، این طرح با عنوان «بازاریابی سبد کالاهای دانش‌بنیان و فناورانه» ویژه کالاها و خدمات مورد استفاده در حوزه «راه و ساختمان» اجرا می‌شود.
وی توضیح داد: در این طرح خدماتی چون تهیه «نخستین کتابچه بازاریابی تخصصی کالاهای دانش‌بنیان» و انتشار گسترده و هدفمند آن، اعزام بازاریاب‌های حرفه‌ای برای انجام مذاکرات تجاری صورت می‌گیرد.
قنبرپور از جمله دیگر خدمات این طرح را برگزاری جلسات رو در رو با مشتریان بالقوه (نهادهای دولتی و عمومی، هلدینگهای بزرگ، صنایع، انجمن‌ها و سندیکاها و ...)، ارائه محصولات در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی (داخلی) و همچنین ارائه تسهیلات لیزینگ (اجاره به شرط تملیک) به خریداران محصولات بیان کرد.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران این اقدام را قدمی برای بالاتر رفتن فروش شرکت‌ها دانست و افزود: این طرح از طریق کارگزاران حرفه‌ای فن‌بازار در زمینه بازاریابی انجام می‌شود و این کارگزاران به ازای فروش این محصولات می‌توانند حق‌الزحمه خود را دریافت کنند. این به این معنی است که در ابتدا، هزینه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گرفته نمی‌شود و پرداخت هزینه منوط به فروش محصول است.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی برگزاری این رویداد در حوزه «راه و ساختمان» را بعنوان پایلوت این طرح برشمرد و گفت: در نظر داریم تا این اقدام در حوزه‌های مختلف صورت گیرد. به عنوان مثال از جمله حوزه‌های بعدی که در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم، می‌توان به کشاورزی و خودرو اشاره کرد


24 آذر 1395 12:2
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟