نداشتن بازارفروش، دغدغه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان:
نداشتن بازارفروش، دغدغه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان انتفاع صنعت پایا گفت:  یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نداشتن بازار فروش محصولات است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، حمیدرضا فلاح، با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوع بازار اولین و بزرگ‌ترین مشکل نظام نوآوری درکشوراست ؛ ورود یک محصول فناورانه جدید به بازارهای داخلی در شرایط عادی با سختی‌های بسیار زیادی همراه است. حال اینکه رکود بازار نیز فشار را مضاعف کرده است .
وی با اشاره به موضوع اخذ گواهینامه سازمان ملی استاندارد و گواهینامه‌های مربوط به حوزه فناوری،خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد میتواند در این مسیر گام‌های مؤثرتری بردارد؛ تا زمانی که شرکت‌های دانش بنیان به فناوری‌‌های جدید دست مییابند، بتوانند به راحتی در داخل کشور نسبت به اخذ گواهینامه استاندارد و سایر گواهینامه‌های فنی مربوطه اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت انتفاع صنعت پایا با اشاره به طراحی  و ساخت تاور کرین یا جرثقیل برجی برای اولین بار در ایران، خاطرنشان کرد : طراحی و ساخت این نوع جرثقیل حدود چهار سال با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان  پس از کسب تجربه در بزرگترین مراکز صنعتی کشور ازقبیل مناطق ویژه اقتصای عسلویه و ماهشهر و آشنایی با شرکت‌های عظیم از قبیل توتال، ال جی و زیمن، زمان برد.
فلاح اضافه کرد : قابلیت نصب آسان برروی اسکلت ساختمان ، استراکچرهای فلزی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و برج‌ها و همچنین قابلیت استفاده در سالن‌های کارخانجات، بنادر با سیستم پرتابل و نیز آتش‌نشانی  از جمله موارد کاربردهای جرثقیل راسی است.
وی خاطرنشان کرد : قابلیت باز و بسته شدن سریع، عدم نیاز به فونداسیون مجزا، مقرون به صرفه بودن استفاده از سیستم بیسیم برای کنترل دستگاه از مزایای جرثقیل  راسی است.
مدیرعامل شرکت انتفاع صنعت پایا ادامه داد: کشورهای فرانسه، چین، سوئیس و هلند از سردمداران سازنده جرثقیل‌های برجی در جهان هستند که کشور ایران نیز با حمایت مسوولین در آینده‌ای نه چندان دور به موفقیت‌های بزرگی در این حوزه دست پیدا خواهد کرد. 
فلاح به نمونه دیگری ازتولیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: مولدهای جریان برق با استفاده از وزن خودروها نیز از دیگر اختراعات این شرکت است که در مسابقات اختراعات مسکو موفق به کسب مدال نقره شده است ؛ این سیستم در بزرگراه‌ها نصب می‌شود و با حرکت ماشین از روی آن منجر به تولید برق می‌شود.  


9 آذر 1395 15:39
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟