آیا شرکت‌های دانش بنیان به روستاها راه پیدا می‌کنند؟

آیا شرکت‌های دانش بنیان به روستاها راه پیدا می‌کنند؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: امکان اجرای طرح‌های دانش بنیان در روستاها میسر است.
به گزارش ایسنا، مهندس «شاپور پولادی» در جلسه کمیته برنامه‌ریزی طرح‌های اشتغالزایی روستایی، فضای روستاها را برای اجرای طرح های دانش بنیان مناسب توصیف کرد.
وی یکی از مشکلات نظام برنامه‌ریزی کشور را تجویز طرح‌های تهیه شده در مرکز برای کل کشور برشمرد و افزود: متأسفانه بسیاری از این طرح‌ها از توجیه مناسب برای اجرا در کل کشور برخوردار نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به تهیه طرح‌های توجیهی اجرای واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بخشی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند از توان کارشناسی بالا برخوردار نیستند و نمی‌توانند طرح‌های مناسب را تهیه کنند.
پولادی در این خصوص اضافه کرد: مرجع صادر کننده مجوز فعالیت این گونه شرکت‌ها، در زمینه تعیین صلاحیت آنان دقت بیشتری کنند.
وی در خصوص عدم توان تأمین وثیقه تسهیلات توسط برخی از متقاضیان عنوان کرد: این افراد از ابتدای کار به فکر تأمین وثیقه های مورد نیاز باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: مهلت کوتاهی جهت تأمین وثیقه در اختیار این افراد قرار داده می‌شود و چنانچه نتوانند وثیقه مورد نیاز را تهیه کنند، متقاضیان جدید جایگزین آنها خواهند شد.
در این جلسه 49 طرح در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و ... با ا241690 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند. 


9 آذر 1395 11:37
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟