برگزاری دومین استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور

برگزاری دومین استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور

مدیرکل پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هدف از برگزاری استارت آپ ویکند گره زدن اقتصاد و محیط زیست است، از برگزاری دومین استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور در تاریخ 17 آذرماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، صدرالدین علیپور در نشست خبری استارت آپ ویکند (کسب و کار سبز) با اشاره به اینکه موضوع استارت آپ استفاده از خلاقیت و نوآوری برای ایجاد کسب و کار است، گفت: در سازمان حفاظت محیط زیست تلاش داریم موضوعات محیط زیستی را با موضوعات اقتصادی ارتباط دهیم. در جوامعی که در حوزه محیط زیست موفق بوده‌اند، موضوعات اقتصادی در کنار محیط زیست رشد و نمو داشته است.
وی با بیان اینکه متاسفانه این روند در کشور ما برعکس است و تا چند سال گذشته تصور می‌شد محیط زیست یک موضوع بازدارنده است و در مقابل اقتصاد قرار دارد، اظهار کرد: استارت آپ یک حرکت و جریانی است که در دنیا در راستای به مسابقه گذاشتن ایده‌هایی که منجر به کسب و کار می‌شود، شکل گرفته است.
مدیرکل پژوهش توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه استارت آپ زیست محیطی سابقه کمی در کشور دارد، گفت: تاکنون حدود 60 استارت آپ در کشور برگزار شده است و در سال گذشته برای اولین بار استارت آپ محیط زیستی را برگزار کردیم. طی این استارت آپ با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها فراخوان دادیم که افرادی که نوآوری‌هایی در حوزه‌های مختلف محیط زیست از جمله بازیافت، حفاظت از محیط زیست طبیعی و گونه‌های حیات وحش، آلودگی هوا و... دارند،  در این استارت آپ شرکت کنند.
علیپور با بیان اینکه در سال گذشته از کشورهای اروپایی نیز در این مسابقه شرکت کردند، افزود: طی استارت آپی که در سال گذشته برگزار شد، سه ایده محیط زیستی برتر انتخاب و در سایت جهانی استارت آپ معرفی شدند. همچنین این ایده‌ها را پیگیری کرده و به دستگاه‌ها و سازمان‌های خصوصی به منظور حمایت مالی معرفی کردیم.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز استارت آپ محیط زیستی را پیگیری کرده‌ایم، گفت: با توجه به روند رشد فعالیت رسانه‌ها و ظرفیت والای فضای مجازی سعی کردیم رسانه‌ها را در محوریت استارت آپ امسال قرار دهیم. بنابراین تلاش داریم دستگاه‌هایی را که ارتباط موضوعی با این محور دارند، با مساله درگیر کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی، بانک تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خبرگزاری برنا از حامیان اصلی استارت آپ امسال هستند.
مدیرکل پژوهش توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: برای شرکت‌کنندگان مسابقه طی دو روز کارگاه آموزشی به منظور آشنایی با روند و چارچوب استارت آپ و نحوه معرفی ایده‌ها در تاریخ 13 و 15 آذرماه برگزار خواهیم کرد. همچنین در تاریخ 17 و 19 آذرماه رویداد استارت آپ برگزار خواهد شد.
علیپور با اشاره به اینکه تاکنون 60 ایده به دست ما رسیده است، گفت: مجموعه این طرح‌ها مورد داوری قرار می‌گیرد. بعد از آن سه ایده برتر انتخاب شده و به دستگاه‌های دولتی و خصوصی به منظور تامین اعتبارات مالی و حمایت اقتصادی معرفی می‌شود. امسال از دستگاه‌های خصوصی مرتبط هم دعوت کرده‌ایم تا در استارت آپ حضور داشته باشد تا در صورت صلاحدید از ایده‌ها حمایت مالی کنند.
مدیرکل پژوهش توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که به شکلی می‌توانیم موضوع اقتصاد را به محیط زیست گره بزنیم، گفت: قصد داریم از طریق این اقدام مهم اشتیاقی را در بین صنایع و دانشگاهیان ایجاد کنیم، زیرا محیط زیست و معضلات عمده‌ای که در این حوزه وجود دارد، فرصت نامحدودی را برای رشد اقتصاد کشور ما در بعد کلان ایجاد می‌کند.
به گزارش ایسنا، استارت آپ ویکند ( کسب و کار سبز) 17 و 19 آذرماه در دانشگاه آزاد تهران – شمال برگزار می‌شود.
همچنین تاریخ برگزاری کارگاه‌ها 13 و 15 آذرماه است که مضامین کارگاه‌ها شامل کسب و کار آنلاین، مشاغل سبز، شیوه‌های نوین ارتباط با محیط زیست، مخاطب‌شناسی در فضای مجازی با هدف شناخت رفتاری علاقه‌مندان محیط زیستی است.
علاوه بر این شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و رویداد استارت آپ ویکند گواهی معتبر دریافت خواهند کرد.
 


7 آذر 1395 14:24
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟