بانک تجارت حامی دومین استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور

بانک تجارت حامی دومین استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور

سخنگوی بانک تجارت با اعلام حمایت این بانک از استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور و ایده‌های برتر در این همایش گفت: ارزیابی ایده‌ها و تجاری‌سازی آنها و همچنین تعیین حجم مورد نیاز تسهیلات و مدت زمان بازگشت تسهیلات برای نهایی شدن ایده‌ها از طریق کمیته اقتصاد مقاومتی بانک تجارت مشخص می‌شود.
به گزارش ایسنا، ابراهیم کاظم‌پور در نشست خبری دومین استارت آپ ویکند محیط زیستی کشور (کسب و کار سبز) با اشاره به اینکه در حوزه مسوولیت اجتماعی حضور سازمان‌ها یک وظیفه است، گفت: در این زمینه باید نگاه‌ها از نگاه حمایتی به نگاه وظیفه‌ای تبدیل شود. از این طریق است که بسیاری از الزامات در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی از جمله محیط زیست برای دستگاه‌ها ایجاد می‌شود و حضور سازمان‌ها فراتر از حضور تبلیغاتی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه حضور در حوزه محیط زیست یک الزام و وظیفه برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها است، اظهار کرد: محیط زیست با بحث اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم دارد. بنابراین سازمان‌ها باید همگی به این سوال پاسخ روشن داشته باشند که در قبال دریافت یک سپرده گذار، چه ضررهایی در محیط زیست به همان سپرده‌گذار وارد می‌کنند؟ اگر سپرده‌ای را که یک سپرده‌گذار در بانک قرار می‌دهد برای تسهیلاتی هزینه شود که در راستای تولید آلاینده‌ها شود، زندگی آن سپرده گذار و جامعه را دچار آسیب و خطر می‌کند.
سخنگوی بانک تجارت با اشاره اینکه همه بانک‌ها باید به این آسیب‌های غیرمستقیمی که در حوزه محیط زیست ایجاد می‌کنند، توجه داشته باشند، اظهار کرد: در حوزه استحصال مواد معدنی نیز موضوعاتی چون از بین رفتن مراتع، جنگل‌ها و حیات وحش مطرح است.
کاظم‌پور با اشاره به اینکه در استارت آپ‌ها هر ایده برای حل یک مساله مهم از طریق یک روش جدید مطرح می‌شود، گفت: همه استارت آپ‌ها سه سال عمر دارند و بعد از آن تبدیل به کسب و کار و بیزینس می‌شود. از زمان آغاز ایده تا تبدیل آن به کسب و کار، باید یک بنگاه‌اقتصادی آن را همراهی کند که بانک تجارت این را وظیفه خود می‌داند که در حوزه داخلی و خارجی نسبت به حمایت از کسب و کارها و ایده‌های سبز فعالیت داشته باشد.
وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های 14 روزه در آذرماه در حوزه کسب و کارهای کم‌کربن با حضور 40 کشور دنیا از جمله سوئد و سوئیس در چابکسر خبر داد و گفت: بانک تجارت فعالیت‌های مختلفی در حوزه محیط زیست دارد که افزایش ارائه خدمات و فعالیت‌ها بدون استفاده از کاغذ، صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش مصرف سوخت، تعویض تاکسی‌های فرسوده، حمایت از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، افزایش ارائه خدمات الکترونیکی و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایلی و برگزاری اولین آزمون سراسری برای جذب نیرو در بانک تجارت بدون استفاده از کاغذ و به صورت تمام الکترونیک از جمله اقدامات محیط زیستی بانک تجارت بوده است.
سخنگوی بانک تجارت با اشاره به اینکه کمیته اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت تشکیل شده و به طور فعال جلسات خود را پیگیری می‌کند، گفت: ارزیابی ایده‌ها و کارشناسی و تجاری‌سازی آنها از طریق این کمیته صورت می‌گیرد. همچنین کمیته اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت منابع لازم برای تجاری‌سازی ایده‌ها را مورد کار کارشناسی قرار داده و حجم تسهیلات و مدت زمان بازگشت تسهیلات را مشخص می‌کند.
به گزارش ایسنا، استارت آپ ویکند ( کسب و کار سبز) 17 و 19 آذرماه در دانشگاه آزاد تهران – شمال برگزار می‌شود.
همچنین تاریخ برگزاری کارگاه‌ها 13 و 15 آذرماه است که مضامین کارگاه‌ها شامل کسب و کار آنلاین، مشاغل سبز، شیوه‌های نوین ارتباط با محیط زیست، مخاطب‌شناسی در فضای مجازی با هدف شناخت رفتاری علاقه‌مندان محیط زیستی است.
علاوه بر این شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و رویداد استارت آپ ویکند گواهی معتبر دریافت خواهند کرد.


7 آذر 1395 14:18
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟