استارتاپ ها گامی به‌سوی اشتغال‌زایی

استارتاپ ها گامی به‌سوی اشتغال‌زایی

عضو شورای اسلامی شهر کرج کارآفرینی را نیاز اساسی جامعه امروز دانست و گفت: استارتاپ ها گامی به‌سوی کارآفرینی و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی حاج کاظم بعدازظهر دوشنبه در حاشیه رویداد کارآفرینی همسو که در آخرین روز هفته کارآفرینی در سالن صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار با رویکردهای نوین ازجمله دغدغه‌های مهم جامعه امروز است زیرا شیوه‌های گذشته پاسخگوی نیاز جامعه در توسعه فرهنگ کارآفرینی نیست.
حاج کاظم گفت: در استارتاپ ها شرکت‌کنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک و تمام کسانی که ایده نو برای کاردارند، گرد هم می‌آیند تا ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
وی افزود: رونق برگزاری استارتاپ ها در جهان داغ است و تابه‌حال بیش از هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا استارتاپ های مختلف برگزارشده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج به نقش استارتاپ ها در شکل‌گیری فعالیت‌های نو و خلاقانه اشاره کرد و هدف از برگزاری استارتاپ ویکندها را آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان دانست و ادامه داد: بسیاری از استارتاپ ها دارای ماهیتی نوپا و نوفکر هستند و با بودجه بسیار محدود و اندک می‌توانند ایده‌های خود را عملیاتی کنند و در فرآیند استارتاپ ویکندها جوانان یاد می‌گیرند، چگونه درست فکر کنند و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهند.
حاج کاظم «خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی» را ازجمله ویژگی‌های یه ایده موفق دانست و  یادآور شد: در استارتاپ ها جوانان مدل کسب‌وکار ایده خود را پیدا می‌کنند و راه‌های ورود ایده و محصول خود را در بازارهای هدف ارزیابی می‌کنند.
وی بیان کرد: طبق ارزیابی کارشناسان در کشورمان حدود هزار نوع شغل وجود دارد درحالی‌که در کشورهای توسعه‌یافته این آمار به ۱۸ هزار نوع شغل مختلف می‌رسد به همین علت مدیریت شهری کرج در پی ایجاد تنوع شغلی و رفع نیازهای مختلف شهروندان همچنین ایجاد شغل‌های پایدار به کمک جوانان آماده و سعی کرده در قالب استارتاپ های حرفه‌ای به حمایت از جوانان بپردازد و شرایطی را محیا کند که طی آن جوانان به خود شکوفایی و خوداشتغالی برسند و آینده درخوری را برای خودشان، شهر و ایران بتوانند ایجاد کنند.
عضو شورای شهر کرج بیان کرد: این استارتاپ ها در راستای تحقق اهداف بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.
وی یادآور شد: «رویداد کارآفرینی همسو» باهدف توسعه ارتباطات و انتقال تجربه میان کارآفرین‌ها و علاقه‌مندان به کارآفرینی هم‌زمان با آخرین روز هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد که سخنرانان به انتقال تجربیات خود پرداختند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج حمایت از همایش‌های کارآفرینی را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد بسترهای انتقال تجربه کارآفرینان به جوانان  فراهم شود. 


2 آذر 1395 8:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟