پارک‌ علم و فناوری یزد مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس پارک علم و فناوری یزد:
پارک‌ علم و فناوری یزد مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است

 رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری کار ترویج دانش‌بنیان شدن صنعت را پیگیری می‌کنند، گفت: پارک علم و فناوری یزد مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، داریوش پورسراجیان ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به پانزدهمین سال شکل‌گیری پارک علم و فناوری در یزد اظهار داشت:  پارک علم و فناوری در کارخانه اقبال به عنوان یکی از کارخانه‌های قدیمی یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در طول این مدت 627 شرکت در مراحل مختلف در این فضا شکل گرفتند.
وی عنوان کرد: از آنجا که شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموع 15 سال می‌توانند در مجموعه پارک علم و فناوری حضور داشته باشند، اکنون 287 شرکت با ایجاد هزار و 480 نفر اشتغالزایی مستقیم در این پارک مشغول فعالیت هستند.
پورسراجیان بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری با یک دهم ارقام اعلام شده رسمی برای ایجاد یک شغل، اشتغال پایدار اینجاد می‌‌کنند و به در واقع پارک‌ها توانسته‌اند با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق عینی اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید شاخص و معیار داشته باشد تا به عینه قابل درک باشد، خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری توانسته‌اند با تقویت شرکت‌های دانش‌‌بنیان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد در مورد معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بیان کرد: با اعلام روسای پارک‌های علم و فناوری به ادارات مالیات، این شرکت‌ها می‌توانند از امکان معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند که از سال 93 بیش از 11 میلیارد و 800 میلیون تومان فعالیت مشمول معافیت مالیاتی در این پارک انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال این هستیم که از ایده‌هایی حمایت کنیم که قابلیت تجاری شدن داشته باشند، افزود: باید شرایطی فراهم شود که ایده‌پرداز ایده خود را به صورت عملی مطرح کند و این جرأت در آن ایجاد شود.
پورسراجیان تاکید کرد: کار ما ترویج دانش‌‌بنیان شدن صنعت کشور است و باید در این مسیر تلاش کنیم زیرا اکنون در کشور ما توازن بین عرضه و تقاضای تکنولوژی وجود ندارد.
وی در مورد اختراعات ثبت شده در مراکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد نیز اظهار داشت: 100 مورد ثبت اختراع در پارک علم و فناوری یزد صورت گرفته که 20 درصد از همین تعداد به محصولات تجاری تبدیل شده و این در حالی است که بودجه صرف شده در طول 15 سال گذشته در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد 400 میلیون تومان بوده است.


26 آبان 1395 15:51
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟