2400 پروژه به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارائه شد

2400 پروژه به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارائه شد

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار و 400 پروژه تحقیقاتی به این مرکز ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، نصرت الله ضرغام عصر سه شنبه در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه های شهرستان رفسنجان در محل دانشگاه ولیعصر(عج) افزود: سال گذشته نیز حدود یکهزار و 600 پروژه تحقیقاتی دریافت کردیم در حالی که امسال تاکنون بالغ بر 2 هزار و 400 پروژه دریافت کرده ایم و این نشان دهنده رشد 1.5 برابری پروژه های علمی است.
وی گفت: امید می رود تا پایان سال جاری ارائه پروژه ها بیشتر هم بشود.
وی تصریح کرد: هر پژوهشگری در چارچوب اولویت های تحقیقاتی کشور در هر رشته ای هر پروژه ای را ارائه دهد، در اولویت قرار می گیرد و این پروژه ها در کارگروه تخصصی ما اگر مورد تایید واقع شد منابع لازم را در اختیارش قرار می دهیم.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: ما برای اینکه کاری را انجام دهیم سعی می کنیم از تجاربی که در کشور و خارج از کشور وجود دارد، بهره گیریم.
وی بیان کرد: پروژه ای را حمایت می کنیم که در مرزهای دانش یا برای جامعه مفید باشد.
ضرغام افزود: سال 82 اساسنامه بنیاد نخبگان و بنیاد ملی علم ایران را تدوین کردیم و هر دو را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رساندیم.
وی هدف از تشکیل بنیاد ملی نخبگان را شناسایی استعدادهای نخبگان، هدایت و شکوفایی آنان و ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: پنج میلیون دانشجو در کشور ایران وجود دارد و بین 30 تا 40 میلیون نفر جوان وجود دارد که جزو جوان ترین کشورهای دنیا هستیم.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه تراز مالی ایده پردازی در دنیا 21 هزار میلیارد تومان است بیان کرد: کشور آمریکا استعدادهای برتر را جذب می کند و این سیاست را از جنگ جهانی دوم شروع کرده است و می توان گفت 49 درصد دانشجویان این کشور غیر آمریکایی و 47 درصد دانشمندان پزشکی این کشور نیز غیرآمریکایی هستند.
وی گفت: ما به لحاظ نیروی انسانی شرایط بسیار خوبی داریم و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و از توانمندی های کشور نهایت استفاده را ببریم.
در این نشست تفاهم نامه حمایت از پژوهشگران و مخترعان بین دانشگاه های ولیعصر (عج) و علوم پزشکی رفسنجان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید. 


26 آبان 1395 14:55
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟