فروش 45 میلیارد تومان محصول دانش‌بنیان در نیمه اول سال

در پارک علم و فناوری البرز صورت گرفت؛
فروش 45 میلیارد تومان محصول دانش‌بنیان در نیمه اول سال

مدیر فنی و تخصصی پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 45 میلیارد تومان محصول دانش‌بنیان به فروش رفت، گفت: انتظار داریم این میزان تا پایان سال به 90 میلیارد تومان برسد.
به گزارش ایسنا، مسعود سعیدی در حاشیه بازدید رییس دانشگاه خوارزمی از پارک علم و فناوری البرز گفت: ارتباط بین دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناوری البرز از سال 93 تاکنون به خوبی پیش رفته است.
وی افزود: استان البرز با داشتن 120 هزار دانشجو، دوهزار و 500 عضو هیات علمی، سه هزار و 500 واحد صنعتی که 150 واحد آن جزو برندهای ملی محسوب می‌شود، 35 شهرک و منطقه صنعتی، قرار گرفتن در کریدور شرقی-غربی و شمالی-جنوبی، امکانات حمل‌ونقل ریلی و هوایی و استقرار بیش از 60 درصد از مؤسسات پژوهشی کشور به راحتی می‌تواند به قطب علم و فناوری کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 68 شرکت دانش‌بنیان مورد تائید در استان البرز مستقر شده است که 33 شرکت در پارک علم و فناوری قرار گرفته است.
مدیر فنی و تخصصی پارک علم و فناوری البرز در ادامه با بیان اینکه 73 درصد از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری البرز در حوزه فنی و مهندسی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: 12 درصد در حوزه کشاورزی، یک درصد در حوزه هنر و فناوری‌های هویت ساز، یک درصد در حوزه علوم انسانی، 9 درصد در حوزه علوم پزشکی و سه درصد نیز در زمینه علوم پایه فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به میزان فروش محصولات دانش بنیان البرز تصریح کرد: در سال 94 حدود 70 میلیارد تومان محصولات دانش بنیان به فروش رفت که این رقم در شش ماهه نخست امسال به 45 میلیارد تومان رسید و انتظار داریم تا پایان سال به 90 میلیارد تومان برسد.
سعیدی به صادرات این محصولات اشاره کرد و گفت: در سال 93 حدود 22 میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: البرز از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان هشتمین استان کشور محسوب شده و 80 درصد از اشتغال این شرکت‌ها به دانش‌آموختگان دانشگاهی اختصاص دارد.
سعیدی با اشاره به پتانسیل‌های همکاری میان دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری زمانی معنا دارد که دانشگاه در کنار آن باشد و فاصله نزدیک دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناوری البرز فرصت فوق‌العاده‌ای است که به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد. 


24 آبان 1395 11:26
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟