بازار شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه سلامت توسعه می‌یابد

تفاهم ستاری و هاشمی؛
بازار شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه سلامت توسعه می‌یابد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت برای توسعه فعالیت شرکتهای دانش بنیان در حوزه پزشکی و سلامت، تفاهم کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه همکاری میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور توسعه بازارهای محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی به امضا رسید.
در این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان بازار جدید برای شرکت های دانش بنیان با مشارکت دستگاههای دولتی و ابزارهای در اختیار هریک از دستگاهها شامل خریدهای دولتی و ابزارهای تنظیم بازار، ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: براساس مصوبه دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان بازار جدید برای شرکت های دانش بنیان ایجاد می شود که با توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه پزشکی، امیدواریم درصد قابل توجهی از این فعالیت های بازار سازی، به شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت اختصاص یابد.
ستاری با بیان اینکه امروز هر ویال داروی بایوتکنولوژی معادل ۲۰۰ بشکه نفت ارزآوری دارد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فروش شرکت های دانش بنیان حدود دو هزار میلیارد تومان است. با این تفاهم نامه که در راستای همکاری دو دستگاه در اجرای برنامه دولت اجرایی می شود امید داریم بازارهای جدید برای تجاری سازی تکنولوژی های نوین و نیز ورود این محصولات به بازار سلامت ایجاد شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در بین شرکت های دانش بنیان، فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی بسیار روان تر و توسعه یافته تر است و در حوزه تولید دارو در بازار داخل می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم. البته از نظر صادرات مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنیم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه وزارت بهداشت یکی از پایه های جدی توزیع شرکتهای دانش بنیان در کشور است ادامه داد: در حوزه خصوص داروها و تجهیزات دانش بنیان سلامت جهش قابل توجهی مشاهده می شود. البته با وجود پیشرفت هایی که در تولید محصولات دانش بنیان داشته ایم در حوزه صادرات نوپا هستیم و باید با رعایت استاندارهای بین المللی تولید دارو، سهم بیشتری از بازارهای خارجی را در اختیار بگیریم. 


24 آبان 1395 9:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟