درآمد400 هزار میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان در دولت یازدهم

درآمد400 هزار میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان در دولت یازدهم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان کشور در مدت سه سال و نیم فعالیت دولت تدبیر و امید افزون بر 400 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
سورنا ستاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: دولت یازدهم توجه ویژه به توسعه اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد دانش بنیان دارد و در این راه موفقیت هایی نیز کسب کرده است.
وی گفت: افزون بر 100 هزار نفر در دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد دانش بنیان مشغول به کار شده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: هم اینک افزون بر 2 هزار و 800 شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف در کشور فعال هستند.
ستاری، حمایت و تمرکز دولت و شخص رئیس جمهوری نسبت به مقوله اقتصاد دانش بنیان را به عنوان رخدادی مهم و روش جدید از اقتصاد در کشور یادآور شد و بیان کرد: یکی از راهبردی ترین و مهمترین شاخص های تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر تکنولوژی های جدید در حوزه شرکت های دانش بنیان است.
وی با بیان اینکه همواره یکی از چالش های اساسی در کشور ارتباط ضعیف میان صنعت، دانشگاه و کاهش فرهنگ کارآفرینی بوده، تصریح کرد: این معضل تا حدود زیادی با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تغییر رویکردی که در این حوزه اتفاق افتاده، مرتفع شده است.
وی گفت: رویکرد و راهبرد دولت یازدهم برای رونق و توسعه اقتصادی، رفع بحران بیکاری، افزایش میزان بهره وری و ارتقای شاخص های توسعه همه جانبه حول محور اقتصاد دانش بنیان می چرخد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: دانشگاهها امروزه در سراسر کشور پایلوت اصلی و نقطه عطفی در اقتصاد کشور محسوب می شوند که در دولت یازدهم اهمیت فراوانی به آن داده شده است.
معاون علمی رئیس جمهوری به منظور شرکت در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر کرده است.


19 آبان 1395 14:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟