تقویت صنعت گردشگری نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد

رییس جامعه هتلداران:
تقویت صنعت گردشگری نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد
رییس جامعه هتلداران ایران گفت: توسعه و تقویت صنعت گردشگری می تواند نقش بسزا و تعیین كننده ای در ایجاد اشتغال در كشور داشته باشد.
'جعفر عطار' روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آمار جهانی ورود هر گردشگر دست كم شش فرصت شغلی ایجاد می كند و در این راستا كشور های فراوانی هستند كه از این نگاه توجه ویژه ای به صنعت گردشگری داشته اند.
وی گفت: برای مثال كشور تركیه سالانه 12میلیارد دلار درآمد از طریق ورود توریست و گردشگر خارجی كسب می كند و به همین ترتیب در حوزه اشتغال موفقیت های فراوانی به دست آورده است.
او اظهار داشت: درآمد حاصل از صنعت گردشگری، درآمد خالص محسوب می شود لذا تمام كشورهای دنیا به دنبال رونق گردشگری و جذب گردشگر هستند.
وی افزود: متاسفانه در كشور ما در عرصه رشد و توسعه صنعت گردشگری، ضعیف عمل شده و حداكثر درآمد سالانه ما از این صنعت یك میلیارد دلار است.
وی گفت: این در حالی است كه كشور ایران جزو 10 كشور جذاب و دارای توان و استعداد عظیم تاریخی و گردشگری است.
عطار افزود: برای مثال هتلی كه دارای 100 اتاق باشد تقریبا برای 60 تا 70 نفر كه اغلب در دو یا سه نوبت فعالیت می كنند، شغل ایجاد می كند لذا قابلیت اشتغالزایی در عرصه گردشگری و در زمینه واحدهای اقامتی به عنوان زیر مجموعه كوچك این صنعت بسیار زیاد است.
وی گفت: به این ترتیب با توجه به برنامه دولت برای ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی در كشور برای امسال، صنعت گردشگری می تواند یكی از مطلوب ترین زمینه ها برای تحقق درصد بسیاری از این تعداد فرصت شغلی باشد.
وی اظهار داشت: البته تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی است كه با وجود زیرساختها و توان و استعدادهای موجود، استفاده از صنعت گردشگری كار سختی نیست.

24 مهر 1390 15:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟