ایجاد 9 شغل به‌ازای هر گردشگر توسط گردشگری سلامت

سرپرست معاونت امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبرداد:
ایجاد 9 شغل به‌ازای هر گردشگر توسط گردشگری سلامت
سرپرست معاونت امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری سلامت بیش از 9 شغل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ازای هر نفر گردشگر ایجاد می‌كند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حامد دهقانان ظهر امروز در جمع فعالان گردشگری داخلی و خارجی در تبریز بر استفاده از ظرفیت‌های توسعه گردشگری سلامت تاكید كرد.
وی با بیان اینكه به طور میانگین صنعت گردشگری 9 واحد شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌كند، گفت: به‌ازای هر واحد گردشگر این تعداد شغل ایجاد می‌شود كه در گردشگری سلامت این میزان اشتغالزایی بالاتر است.
دهقانیان با بیان اینكه مزیت‌های خاصی در داخل كشور برای جذب گردشگر وجود دارد، اظهار كرد: جاذبه‌های گردشگری كشور و استان موجب شده تا كسانی كه برای گردشگری سلامت به كشور مراجعه می‌كنند از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و تفریحی نیز بازدید كنند.
سرپرست معاونت امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور افزود: ایران جزو نادرترین كشورهای حوزه گردشگری سلامت است كه می‌تواند عنصر تنوع را در كنار گردشگری سلامت ایجاد كند.
وی اذعان كرد: باید برای توسعه گردشگری سلامت از مزیت‌های رقابتی استفاده كرده و از تنوع جذب گردشگر برای پذیرایی تعداد بیشتر از میهمانان خارجی بهره برد.
دهقانیان، بر استفاده از تجارب موفق كشورهای خارجی تاكید كرد و گفت: در آسیا كشورهای موفقی در این زمینه وجود دارند كه توانستند با ارتقای خدمات درمانی و پایین آوردن هزینه‌های درمانی زمینه جذب گردشگر سلامت را به شدت افزایش دهند.
سرپرست معاونت امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور یادآور شد: در داخل كشور دارای مزیت‌های متعددی در زمینه رهبری كیفیت و هزینه هستیم و می‌توانیم در این زمینه كارهای زیادی انجام دهیم.
وی با اشاره به وجود چشمه‌های آب درمانی متعدد در داخل آذربایجان‌شرقی گفت: درآمدزایی فراوانی می‌توان از این چشمه‌های درمانی به دست آورد كه نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نیز ندارد.
سرپرست معاونت امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور با اشاره به نحوه حمایت دولت از صنعت گردشگری كشور تصریح كرد: دولت زیرساخت‌ها را فراهم كرده و از بنگاه‌های كوچك و متوسط در این زمینه حمایت می‌شود.
دهقانیان بیان كرد: نباید انتظار داشت تا دولت تمام این بخش را كنترل كند، دولت تصمیم دارد تا زمینه ورود بخش خصوصی را در این زمینه فراهم كند.
وی ادامه داد: درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری به نسبت دهه‌های قبل رشد قابل توجه یافته كه این امر برای آینده امیدآفرین است.

5 امرداد 1390 15:50
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟