چین به گردشگرانش اجازه‌ی سفر به ایران را نمی‌دهد

چین به گردشگرانش اجازه‌ی سفر به ایران را نمی‌دهد
رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران گفت:‌ چین به گردشگرانش اجازه‌ی سفر به ایران را نمی‌دهد، چون ایران هنوز جزو مقاصد چین نیست و سفر چینی‌ها به ایران بیشتر تجاری است.
ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با یادآوری این‌كه چینی‌ها مقصد خود را با توجه به فهرست مقاصد سفر (ADS) انتخاب می‌كنند، اظهار كرد: چین و ایران سال پیش برای اضافه شدن نام ایران به فهرست مقاصد چین توافق كردند؛ اما به‌خاطر اختلاف در دو بند این تفاهم‌نامه، هنوز گردشگران چینی به ایران نمی‌آیند.
او همچنین به سفر هیأت خبرنگاران و مدیران آژانس‌های چینی به ایران اشاره و بیان كرد: سال گذشته از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه و سفیر ایران در چین، موضوع اضافه شدن نام ایران به فهرست مقاصد سفر چین را پیگیری كردیم تا گردشگران چینی به‌طور رسمی به ایران سفر كنند كه این به امضای تفاهم‌نامه میان دو كشور منجر شد و ایران از سال پیش به فهرست مقاصد این كشور اضافه شده است؛ ولی به‌نظر می‌رسد، هنوز درباره‌ی دو بند این تفاهم‌نامه اختلاف وجود دارد، البته به تازگی اعلام كرده‌اند، این بندها اصلاح شده است.
به گفته‌ی پورفرج، شرایط پیشین تغییر كرده و حالا این هیأت چینی برای تبادل گردشگر به ایران آمده است.
رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران با بیان این‌كه این نخستین تفاهم‌نامه‌ای است كه بین اتحادیه‌ی گردشگری چین و جامعه‌ی تورگردانان ایران امضا شده است، ادامه داد: آژانس‌هایی كه به ایران آمده‌اند، از سوی اتحادیه‌ی گردشگری چین انتخاب شده‌اند و بیشتر آن‌ها آژانس‌های فعال در تورهای خروجی هستند.
پورفرج گفت: ما 20 آژانس ایرانی علاقه‌مند به فعالیت در بازار چین را انتخاب كردیم تا در گردهم‌آیی روز پنج‌شنبه درباره‌ی تبادل گردشگر با چین رایزنی كنند.
او درباره‌ی اقداماتی كه قبلا برای سفر آژانس‌های چینی به ایران انجام شده بود، اظهار كرد: ما به‌عنوان گروهی كه گردشگر به ایران وارد می‌كند، در جریان كارهایی كه در گذشته شده، نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد اتفاق خاصی هم نیفتاده است؛ ولی سفر این هیأت را جامعه‌ی تورگردانان پیگیری می‌كند و تلاش می‌كنیم، آژانس‌های ایرانی را نیز به چین بفرستیم تا این روند ادامه یابد.

2 خرداد 1390 9:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟