ظرفیت لازم در بخش گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد اشتغال فراهم است

رییس فراكسیون گردشگری مجلس:
ظرفیت لازم در بخش گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد اشتغال فراهم است
رییس فراكسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه دولت در سال جاری ایجاد دو میلیون و 500 هزار اشتغال است كه از نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این ظرفیت در بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد اشتغال وجود دارد.  
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'اسدالله عباسی' در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای كشور اظهار داشت: تحقق این مهم یك شرط دارد و آن اینكه برخی از پیچیدگی ها و مشكلات در زمینه تسهیلات بانكی و بوروكراسی اداری برطرف شود.
وی با بیان اینكه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سهم زیادی در ایجاد اشتغال دارد، خاطرنشان كرد: این ظرفیت وجود دارد كه ما به عنوان یك كشور متمدن و دارای صنایع دستی غنی در این زمینه به پیشرفت های چشمگیر دست پیدا كنیم.
وی ادامه داد: فراكسیون گردشگری مجلس از همه ظرفیت ها برای اصلاح برخی قوانین و طرح ها استفاده كرده و تلاش می كند تا فرصت لازم برای ایجاد اشتغال در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را فراهم سازد.
وی درمورد فعالیت دستگاه های مختلف در ایام نوروز نیز اظهار داشت: بستر خدمت به مردم در سفرهای نوروزی امسال برای انجام سفری ایمن و ارزان از اسفند ماه سال گذشته فراهم شد.
وی افزود: تاثیر و نتایج مثبت این تلاش ها نمونه بارز همت، همدلی، انسجام و تعامل در مدیریت و خدمت از سوی تمامی دستگاه ها است.
وی تصریح كرد كه تا زمانی كه این تعامل و انسجام بین سازمان ها وجود داشته باشد از یك سو مردم راضی خواهند بود و از سوی دیگر خدمت به مردم آسان تر می شود.
عباسی در ادامه خطاب به استانداران سراسر كشور اظهار داشت: یكی از مشكلات پس از پایان تعطیلات نوروزی وجود زباله در فضای طبیعت است و كسی هم پاسخگوی این مساله نیست.
وی افزود: تمامی مسوولان استانی و وزارت كشور باید در این رابطه دقت لازم را داشته باشند كه زباله ها به صورت اصولی دفن شود.
وی با بیان اینكه ما می توانیم از همه ظرفیت و امكانات كشور در راستای رفاه حال مردم استفاده كنیم، ادامه داد: برخی از امور نیاز به برنامه ریزی و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی دارد.
مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای كشور امروز با حضور 'اسفندیار رحیم مشایی' رییس دفتر رییس جمهور، 'حمید بقایی' معاون اجرایی رییس جمهور، 'مصطفی محمدنجار' وزیر كشور، 'حمیدرضا حاجی بابایی' وزیر آموزش و پرورش و شماری از استانداران سراسر كشور در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد.

29 فروردين 1390 12:26
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟