اعلام نتایج آزمون استخدامی این سازمان تا پایان فروردین ماه

مدیر امور اداری سازمان انتقال خون خبرداد :
اعلام نتایج آزمون استخدامی این سازمان تا پایان فروردین ماه
مدیر امور اداری سازمان انتقال خون از اعلام نتایج آزمون استخدامی این سازمان تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: نتایج آزمون استخدامی این سازمان حداكثر تا پایان فروردین ماه از طریق سایت سازمان انتقال خون به اطلاع داوطلبان می‌رسد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر صارمی با بیان این مطلب افزود: آزمون استخدامی سازمان انتقال خون ایران در 20 اسفند در كلیه مراكز استانها (به جز استان تهران و البرز) بصورت همزمان در 29 حوزه به منظور جذب 331 نیروی انسانی در رشته‌های فنی و تخصصی برگزار شد.
صارمی درباره سهمیه‌های استخدامی از طریق این آزمون اظهار كرد: 94 پزشك،56 كارشناس آزمایشگاه، 7 كاردان آزمایشگاه، 139 كارشناس امور انتقال خون،14 كاردان امور انتقال خون، 21 كارشناس شبكه از طریق این آزمون استخدام می‌شوند.
وی در پاسخ به این پرسش كه بیشترین نیروها در چه رشته‌ای پذیرش شده‌اند، گفت: از كل سهمیه استخدامی كه از طریق آزمون جذب می‌شوند رشته شغلی كارشناس امور انتقال خون با 139 نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
مدیر امور اداری سازمان انتقال خون درباره مبنای استخدام‌های جدید سازمان انتقال خون گفت: مشكلات حادی در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص در واحدهای عملیاتی سازمان وجود داشت و ادامه این روند بویژه در مناطق محروم، مراكز خون گیری و پایگاههای انتقال خون وضعیت بحرانی ایجاد می‌کرد بنابراین چند راهكار برای حل این مشكلات در دستور كار قرار می‌گیرد كه یكی ازآن‌ها اخذ سهمیه استخدام پیمانی برای مراكز خونگیری و پایگاههای انتقال خون سراسر كشور از مانده مجوزهای برنامه چهارم وزارت بهداشت بود.
وی افزود: افزایش سهمیه نیروهای طرحی (از جمله پزشك و علوم آزمایشگاهی) نیز از راهكارهای دیگری جهت رفع این مشكل بود كه با پیگیری‌های مكرر و حمایت‌های مدیرعامل سازمان و معاونت اداری و مالی 500 مجوز استخدام پیمانی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز به سازمان انتقال خون اختصاص پیدا كرد كه از این تعداد 50 مجوز جهت استان تهران و 8 مجوز جهت استان البرز اختصاص یافت كه در مراحل صدور مجوز نهایی است. همچنین از كل سهمیه اختصاص یافته به سازمان 25 درصد اختصاص به فرزندان شهید و جانباز بالای 25درصد دارد كه خارج از آزمون جذب خواهند شد.
صارمی درباره آزمون‌های استخدامی آینده گفت: مجوز اخیر اختصاص یافته به سازمان از محل مانده مجوزهای برنامه چهارم توسعه بوده و باید تا پایان سال جاری آزمون مربوطه برگزار می‌شد. برای سهمیه استان تهران و كرج كه در مجموع 58 سهمیه است و اعتبار این مجوز تا پایان شهریور 90 تمدید شده است، در حال پیگیری و اخذ مجوز نهایی هستیم كه بلافاصله بعد از اخذ مجوز نهایی آزمون در سال 90 برگزار می‌شود.
وی افزود: در صورت ابلاغ سهمیه استخدامی سازمان در برنامه پنجم توسعه اقدامات لازم در خصوص برگزاری آزمون جهت جذب نیروی انسانی مورد نیاز درسال‌های آینده به عمل خواهد آمد.
صارمی درباره نحوه برگزاری آزمون اظهار كرد: انجام اموراجرایی آزمون استخدامی سازمان انتقال خون ایران در سال جاری، برای نخستین بار بصورت الكترونیك و از طریق سایت سازمان انتقال خون انجام شد.
مدیر امور اداری سازمان انتقال خون با بیان اینكه آزمون سازمان انتقال خون ایران برای اولین بار بصورت استانی برگزار شد، گفت: استفاده از این روش در كنار مزایای آن مشكلاتی به همراه داشت كه از جمله این مشكلات می‌توان به لغو برخی پروازها جهت حمل سوالات آزمون به مراكز استانی و حضور نماینده ستاد مركزی در محل آزمون اشاره كرد كه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده سوالات امتحانی و نماینده ستاد مركزی در موعد مقرر در استان مربوطه حاضر شدند.
وی افزود: برخی داوطلبان این آزمون نیز از تخصصی بودن سوالات طرح شده برای هر رشته شغلی شكایت داشتند.
بنا بر اعلام وبدا صارمی در پایان تاكید كرد: انتخاب داوطلبان استخدام حداكثر به میزان 1/5 برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی كه حد نصاب نمره امتحان عمومی (60 درصد نمره امتحان عمومی) را كسب كرده‌اند به ترتیب بیشترین نمره كسب شده در امتحان تخصصی انجام خواهد شد و داوطلبانی كه اسامی آنها از طریق سایت سازمان انتقال خون جزو پذیرفته شدگان 1/5 برابر ظرفیت اعلام شود موظف هستند حداكثر ظرف مدت 5 روز همراه با اصل مدارك به پایگاه انتقال خون استانی كه آزمون داده‌اند، مراجعه كنند.

14 فروردين 1390 15:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟