راننده‌های تاكسی در تهران آموزش گردشگری می‌بینند

راننده‌های تاكسی در تهران آموزش گردشگری می‌بینند
رانندگان تاكسی در تهران با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی در مواجه با مسافران و گردشگران آموزش می‌بینند.
مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان كرد: در مرحله‌ی نخست طرح آموزش به رانندگان تاكسی در تهران، 300 راننده‌ی تاكسی با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی در مواجه با مسافران و گردشگرانی كه به تهران می‌آیند و به خدمات گردشگری نیاز دارند، آموزش می‌بینند.
محمدابراهیم لاریجانی ادامه داد: در 10 جلسه‌ی دوساعته، 300 راننده‌ی تاكسی با جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، بناهای فرهنگی، بافت‌های تاریخی و صنایع دستی استان تهران آشنا می‌شوند. در این كلاس‌ها كه سرفصل آن‌ها تدوین شده است، الگو‌های رفتاری با مسافر، نحوه‌ی اطلاع‌رسانی و نحوه‌ی ارتباط گرفتن با آن‌ها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری یك تور در پایان دوره‌ی آموزشی برای رانندگان، گفت: در این تور، رانندگان با نقاط تاریخی تهران آشنا می‌شوند و اطلاعاتی مانند قیمت هتل‌ها و ساعت كار مراكز مختلف گردشگری به‌صورت جزوه‌ی آموزشی و مكتوب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
او با اشاره به انتخاب 300 راننده‌ی مورد نظر از خطوط تاكسیرانی محورها و مبادی ورودی شهر تهران مانند فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد، راه‌آهن، ترمینال‌های شرق، غرب، جنوب و بیهقی و تعدادی از رانندگانی كه در محدوده‌ی شهری فعالیت می‌كنند، بیان كرد: در فراخوانی به سندیكای تاكسیرانی، 300 راننده‌ی مورد نظر انتخاب می‌شوند. در میان این رانندگان، علاقه‌مندان و استعداد‌هایی نیز هستند كه علاقه‌مندی بیشتری در این زمینه از خود نشان می‌دهند كه با شناسایی و گزینش آن‌ها، آموزش‌های بیشتر و پیشرفته‌تری در رده‌های بالاتر به آن‌ها داده می‌شود.
وی اظهار كرد: با اجرای این طرح، تعدادی لیدر یا راهنمای گردشگری كه در واقع، راننده‌ی تاكسی هستند، می‌توانند بحث توریسم شهری را بهتر راه بیندازند، چون یكی از مؤلفه‌های توریسم شهری، تاكسی‌هایی هستند كه در خط مقدم مواجه با مسافران و گردشگران قرار دارند.
مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ادامه داد: این طرح همزمان با ستاد نوروزی و فصل مسافرت در ایران آغاز می‌شود؛ ولی دوره‌ی آموزشی یك دوره‌ی دراز‌مدت است. پس از پایان این مرحله در اردیبهشت‌ماه، مرحله‌ی بعدی و پیشرفته برای برترین‌ها آغاز می‌شود.
وی با اشاره به وجود حدود 80هزار راننده‌ی تاكسی در سطح استان تهران، گفت: در فاز‌های بعدی این پروژه، همه‌ی رانندگان تاكسی آموزش می‌بینند و در مدت چند سال، می‌توانیم به همه‌ی رانندگان این آموزش‌ها را منتقل كنیم.
به گفته‌ی لاریجانی، این طرح با همكاری مشترك سندیكای تاكسیرانی استان تهران، سازمان تاكسیرانی شهرداری تهران و یك مؤسسه‌ی آموزشی به‌عنوان مجری طرح اجرایی می‌شود. البته برای اجرایی شدن طرح آموزش به تاكسیران‌های استان تهران به همكاری همه‌ی اداره‌های استان تهران نیاز داریم.

15 اسفند 1389 9:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟