نحوه بیمه هنرمندان و نویسندگان اعلام شد

از سوی صندوق تامین اجتماعی
نحوه بیمه هنرمندان و نویسندگان اعلام شد
صندوق تامین‌اجتماعی در صورت معرفی صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و نویسندگان را تحت‌پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، طبق توافق صورت گرفته میان صندوق تامین‌اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و نویسندگان واجد شرایط با معرفی‌نامه از وزارت ارشاد بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند.
بر همین اساس از جمله شرایط برقراری بیمه هنرمندان و نویسندگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حداکثر سن برای مردان 50 سال تمام و برای زنان 45 سال تمام باشد، چنانچه سن متقاضی بیش از سنین مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق‌بیمه قبلی به میزان دوبرابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود، ضمناً کلیه افرادی که حداقل ده سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف می‌باشند. شرایط و خدمات این نوع بیمه براساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.
ارائه معرفی‌نامه از صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران وزارت ارشاد برای برقراری این نوع بیمه الزامی است.
نرخهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد معادل 14درصد، 16درصد و 20درصد است که حسب مورد بیمه‌شدگان باتوجه به تعهدات مورد نظر انتخاب می‌نمایند و صندوق اعتباری معادل 10درصد حداقل حقوق برای حق‌بیمه و معادل 50 درصد حق سرانه درمان را برای افراد معرفی شده کمک می‌نماید و بیمه ‌شدگان براساس دستمزد انتخابی صرفا سهم خود را پرداخت می‌نمایند.

29 دی 1389 13:18
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟