فیلم صنعتی امروز مرجع صنعتگر فرداست

پوران درخشنده، کارگردان سینمای ایران:
فیلم صنعتی امروز مرجع صنعتگر فرداست
هدف از برپایی نخستین جشنواره فیلم های صنعتی معرفی توانمندی‌های صنایع و معادن کشور و همچنین ایجاد ارتباط بین فعالان سینما و صاحبان صنایع کشور است.
به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم های صنعتی، پوران درخشنده، کارگردان سینمای ایران با بیان این مطلب افزود: سعی داریم با ایجاد کارگاه‌های تخصصی در طول جشنواره، نگاه جدی و تخصصی به فیلم صنعتی داشته باشیم.
وی گفت: کیفیت فیلم‌ها باید در سطح بالاتری قرار بگیرد و صنعتگران و هنرمندان را بیشتر باهم آشنا کنیم.همچنین روحیه خودباوری باید در صاحبان صنایع و هنرمندان ایجاد شود و جایگاه تحقیق و پژوهش نیز ارتقا یابد.
این کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه باید آرشیوی از فیلم‌های صنعتی درست کنیم که آیندگان بتوانند پیشینه و تاریخ صنعتی خود را ببینند و شاهد پیشرفت و رشد کشور باشند،افزود: این فیلم‌ها می‌تواند در آینده ‌به‌عنوان شاخص و معیار عمل کند. صنعتگر و پژوهشگر فردای کشور می‌تواند با دیدن این فیلم‌ها درک بهتر و تخصصی‌تری از گذشته صنعت کشور داشته باشد و آن‌را تحلیل کند.
بنابراین فیلم صنعتی می‌تواند مرجع صنعت کشور باشد.درخشنده یادآور شد:باید راهمان را درست انتخاب کنیم. فیلم تلخ و سیاه وجود ندارد.اگر جایی و در قسمتی از فیلم به تلخی یا مشکلی برخورد می‌کنیم، این مشکل در واقعیت وجود دارد.پس چه بهتر که صاحبان صنایع کشور از سینمای مستند استفاده کنند تا بتوانند نکات ضعف و تلخ صنعت خود را بشناسند و برای اصلاح آن بکوشند.وی تاکید کرد: اگر هر کارگر کارخانه بداند که کاری که انجام می‌دهد تا چه حد به امنیت و آسایش هموطنان خود و همچنین رشد صنعت کشور کمک می‌کند، در انجام وظیفه خود بهتر عمل می‌کند.
یک کارگر خودروسازی اگر بداند که بستن یک پیچ تا چه حد با امنیت جانی مردم مرتبط است، بهتر و مسئول‌پذیر‌تر کار می‌کند.وظیفه سینما و فیلم صنعتی آگاه‌سازی مردم و حتی کارگران صنعت است.
ر اساس این گزارش ،جشنواره سراسری فیلم های صنعتی به همت جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و با همکاری وزارت صنایع و معادن،سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)،سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران، مرکزپژوهش، توسعه و فناوری و صنایع نوین وزارت صنایع و معادن و سایر سازمان های فعال در عرصه سینما و صنعت و در دو بخش اصلی و جانبی از 18 تا 22 دی در تهران برگزار می شود.

15 دی 1389 10:10
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟