آزمون مركز سال 90 قطعا دومرحله‌ای است

رییس كانون وكلای مركز:
آزمون مركز سال 90 قطعا دومرحله‌ای است
رییس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: از سال آینده آزمون كانون مركز به طور قطع دومرحله‌ای برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرویس حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدمحمد جندقی كرمانی‌پور، افزود: سال آینده به طور قطع آزمون كانون مركز دو مرحله‌ای می‌شود و آزمون اول را تستی با همكاری اتحادیه برگزار می‌كنیم و دو برابر ظرفیت مورد نیاز، افراد را انتخاب خواهیم كرد، پس از آن آزمون تشریحی برگزار می‌شود و از بین آنها تعداد مورد نیاز را گزینش می‌كنیم.
وی گفت: هر كدام از كانون‌های دیگر كه مایل باشند می‌توانند برحسب تصمیمی كه در همایش اتحادیه در ساری برگزار شد، نسبت دو مرحله‌ای برگزار شدن آزمون اقدام كنند.
رییس كانون وكلای دادگستری مركز هم‌چنین با اشاره به تصویب ماده‌ی 187 مكرر برنامه پنجم توسعه در مجلس، با ابراز امیدواری نسبت به مخالفت شورای نگهبان با این ماده، گفت: این ماده نه از طرف قوه قضاییه ونه از طرف دولت تدوین نشده بود، بلكه كمیسیون تلفیق مجلس این ماده تهیه و تصویب كرد.
وی اظهار كرد: با توجه به تصمیم كمیسیون تلفیق، كلیه كسانی كه كارشناسی حقوق دارند می‌توانند با گذراندن یك سال كارآموزی نزد موسسات حقوقی در دادگاه‌ها به عنوان نماینده حقوقی شركت كنند.
جندقی كرمانی‌پور با اظهار تاسف نسبت به این ماده گفت: وضع نابسامانی پیش خواهد آمد، كه مفاسد و عواقب آن بر عهده‌ی كسانی است كه این طرح را مطرح كرده‌اند.
وی در پایان برگزاری آزمون 89 را خوب ارزیابی و افزود: از اینكه تعداد خانم‌ها بیش از آقایان بود بسیار خوشحالیم. این نشان می‌دهد كه خانم‌ها اشتیاق فراوانی به وكالت دارند. بحث حفاظت آزمون نیز بسیار خوب انجام شد. سوالات در سازمان سنجش در قرنطینه بود و زمانی كه سوالات را در دانشگاه شهید بهشتی از قرنطینه آوردند، بسیار بسیار حفاظت شده و مطمئن بود و تحت هیچ شرایطی كسی نمی‌توانست سوءاستفاده كند.

13 آذر 1389 12:53
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟