ورود 4000 قاضی به قوه قضائیه در برنامه پنجم توسعه

معاون قوه قضائیه خبر داد:
ورود 4000 قاضی به قوه قضائیه در برنامه پنجم توسعه
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه گفت: در برنامه پنجم توسعه 4 هزار قاضی وارد قوه قضائیه شدند.
احمد واعظی در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی سراسری مشاوران فرهنگی دادگستری‌های كل استان‌های كشور در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینكه افزایش جمعیت و حجم بالای پرونده‌ها اقتضا می‌كند به منظور جبران ضعف كادر قضایی به لحاظ كمی در مدت برنامه پنجم توسعه 4 هزار قاضی را جذب قوه قضائیه كنیم، اضهار داشت: این امر به تصویب نمایندگان مجلس هم رسیده است.
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه با اشاره به جذب علمی قضات از طریق آزمون كتبی و عمومی و مصاحبه علمی انجام شده است، گفت: انجام این ارزیابی‌ها بر عهده معاونت آموزش قوه قضائیه است.
واعظی با اشاره به اینكه عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی سبب افزایش حجم پرونده است، ادامه داد: یكی از اولویت‌های سازمان آموزش‌های مردمی قوه قضائیه آموزش‌های همگانی به مردم برای آشنایی آنها با قوانین به منظور كاهش پرونده‌ها است.
وی با اشاره به اینكه قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند از عهده آموزش به مردم بر بیاید، گفت: انجام این آموزش‌ها نیازمند عزم ملی است و قوه قضائیه به عنوان منتقل كننده می‌تواند اثرگذار باشد.
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه با بیان اینكه تاثیر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در عمومیت بخشیدن به این آموزش‌ها افزود: در گذشته صدا و سیما همكاری خوبی با قوه قضائیه نداشته است و در آموزش‌های مردمی با قوه قضائیه همچون بخش خصوصی رفتار می‌كرد و برای تهیه یك برنامه تقاضای پول داشته است.
واعظی تصریح كرد: در برنامه پنجم توسعه صدا و سیما مكلف شد تا با قوه قضائیه همكاری داشته باشد.
وی در ارتباط با اجرای طرح هدفمندی یارانه در كشور با بیان اینكه وقتی قرار است گام بلندی در سطح ملی برداشته شود نیازمند همكاری تمام مردم با دولت است، گفت: با اجرای این طرح ممكن است از جهت اقتصادی برای طبقاتی از جامعه یا بنگاه‌های اقتصادی مشكلاتی ایجاد شود و زمینه افزایش جرم را نیز فراهم كند كه ما باید آماده مقابله با جرم‌زایی نیز باشیم.

13 آذر 1389 13:43
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟