گمان می‌كنم شورای نگهبان این ماده را تایید نكند

درپی تصویب ماده 187 مكرر برنامه پنجم توسعه؛ رییس اسكودا:
گمان می‌كنم شورای نگهبان این ماده را تایید نكند
رییس اتحادیه‌ی سراسری كانون‌های وكلای دادگستری اظهار كرد: تصویب ماده 187 مكرر در برنامه پنجم از سوی مجلس معضلات و گرفتاری‌های بزرگی ایجاد خواهد كرد.
بهمن كشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نتایج تصویب ماده 187 مكرر در برنامه سوم توسعه اظهار كرد: بدیهی است اظهارنظر تفصیلی و دقیق ما منوط به آن خواهد بود كه تفصیل استدلال‌ها و بیانات موافق و مخالف را پیش از تصویب این ماده بشنویم و ببینیم؛ اما آنچه فعلا می‌توانم بگویم این است كه تصویب این ماده – همچنان كه قبلا هم گفته‌ام – معضلات و گرفتاری‌های بزرگی را ایجاد خواهد كرد كه ابعاد آن صرفا پس از شروع به اجرا و گذشت مدتی از اجرا ظاهر خواهد شد.
تدابیری در مقابل اجرای احتمالی این ماده داریم
وی افزود: مسلما كانون‌های وكلا موضع منطقی و مناسبی در مورد این ماده خواهند گرفت و نخواهند گذاشت امر دفاع و حقوق دفاعی مردم در معرض تهدید قرار گیرد.
رییس اتحادیه سراسری كانون‌های وكلای دادگستری خاطر نشان كرد: زمانی كه كانون‌های وكلا از احتمال تصویب این ماده آگاه شدند، مقدمتا تدابیری اندیشیدند كه اگر این ماده از ممیزی شورای محترم نگهبان نیز بگذرد آن تدابیر را عملی خواهند كرد.
شورای نگهبان ماده 187 مكرر را تایید نخواهد كرد
كشاورز در ادامه گفت: با توجه به جنبه‌ی حصری بندهای پنج‌گانه اصل 156 قانون اساسی در مورد وظایف قوه قضائیه و همچنین مفاد بندهای سه‌گانه اصل 158 كه مفهوم حصر دارد، با عنایت به اینكه بندهای 1، 2 و 3 ماده مورد بحث محدوده اعمال حاكمیت دولت را تنگ می‌كند و در بند 1 آن نیز اختیاراتی به اشخاصی داده شده كه اصولا نباید واجد آن باشند، گمان می‌كنم شورای نگهبان ماده 187 مكرر را تائید نخواهد كرد.
رییس اتحادیه سراسری كانون‌های وكلای دادگستری افزود: به هر حال باید منتظر بود و دید آیا ماجرای دیگری همچون ماده 187 برنامه سوم توسعه با ابعاد بسیار وسیع‌تر و عمق خیلی بیشتر آغاز خواهد شد یا قضیه ختم به خیر خواهد شد.
مكان‌های توزیع كارت در كانون مركز متعدد نیست
كشاورز هم‌چنین با اشاره به درج موضوع " تعدد حوزه‌های توزیع كارت" در گزارش نشست خبری صبح امروز خود، خاطرنشان كرد: قسمتی از اظهارات در مورد توزیع كارت آزمون ورودی را كه گویا به اشتباه نقل شده مجددا تكرار و تصریح می‌كنم محل توزیع كارت ورودی داوطلبان كارآموزی در كانون مركز صرفا دانشگاه علم و صنعت واقع در رسالت، خیابان هنگام است و حوزه‌های امتحانی متعدد هستند، نه محل‌های توزیع كارت.

8 آذر 1389 17:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟