كانونهای كارفرمایی منتظر نظر وزارت كار در خصوص انتخابات اخیر هستند

كانونهای كارفرمایی منتظر نظر وزارت كار در خصوص انتخابات اخیر هستند
دبیركل كانون انجمن‌های صنفی كارفرمایان شركت‌های خدماتی ، پشتیبانی و فنی مهندسی گفت: كانونها و انجمن‌های كارفرمایی كشور منتظر نظر وزارت كار در خصوص انتخابات پنجم آبانماه كانون عالی كارفرمایی كشور هستند.
داود جوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن انتقاد از انتخابات اخیر كانون عالی كارفرمایی كشور كه پنجم آبانماه امسال برگزار شد،افزود: متاسفانه از مجموع ‪ ۱۸‬كانون استانی، ‪ ۱۲‬كانون سراسری و ‪ ۷۰‬تا ‪ ۸۰‬انجمن سراسری كارفرمایی كشور فقط حدود ‪ ۱۳۰‬انجمن كارفرمایی كه عمده آنها از سه حوزه ساختمان،پمب بنزین و حمل و نقل بودند در این انتخابات شركت كردند.
وی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل انتقاد به اساسنامه انتخابات كانون عالی ، تعداد زیادی از كانون‌های سراسری،استانی و انجمن‌های صنفی سراسری در این انتخابات حضور نداشتند.
وی بابیان اینكه برای انتخابات مجدد باید این اساسنامه تغییر كند، گفت:
هدف از انتخابات كانون عالی كارفرمایی، انتخاب كانون فراگیری است كه همه صنوف و صنعت كارفرمایی كشور در آن حضور داشته باشند.
جوانی با تاكیدبر اینكه كانون عالی كارفرمایی باید كانونی فراگیر باشد كه جامعه كارفرمایی كشور در آن مشاركت داشته باشد، افزود: در صورتی كه بیش از یك نفر از انجمن یك صنف، برای انتخاب نماینده در مجمع معرفی شود، باید هر كسی كه بیشترین آرا را كسب كرد، در كانون عالی انتخاب شود كه متاسفانه این مهم در انتخابات اخیر، تحقق نیافت.
این عضو فعال جامعه كارفرمایی كشور تصریح كرد : وزارت كار به عنوان ناظر بر چگونگی انتخابات در این مراسم شركت داشت و قرار بود طی ‪ ۱۰‬روز نظر خود را در خصوص این موضوع بیان كند و تاكنون جامعه كارفرمایی كشور منتظر اعلام این نظر است.
وی با انتقاد از اساسنامه انتخابات كانون عالی كارفرمایی كشور، تصریح كرد : به طور یقین اساسنامه یاد شده باید تغییر كند و انجمن‌های صنفی یك صنف مشخص، باید فقط یك رای داشته باشند.
چندی پیش محمدرضا ربیعی مدیركل سازمانهای كارگری و كارفرمایی وزارت كار نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات اخیر كانون عالی كارفرمایی، اظهار داشت : انتخابات كانون عالی كارفرمایان ایران در موعد مقرر انجام شد و هم اكنون نیز مراحل قانونی خود را طی می‌كند. شكی نیست تا قبل از طی فرایند قانونی، وزارت كار نظر نهایی خود را اعلام نمی‌كند.
وی ادامه داد: شكایتهای متعددی از برگزاری انتخابات اخیر به وزارت كار ارسال شده و معاونت روابط كار در حال بررسی آنها است.

8 آذر 1389 11:23
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟