قانون مشاغل خانگی فرصتی استثنایی برای تمام سرمایه گذاران است

قانون مشاغل خانگی فرصتی استثنایی برای تمام سرمایه گذاران است
سند اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس باید تبدیل به منشور و ملاك عمل شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان شده تا به دنبال آن بتوان به واقعی سازی و حرف های شفاف دسترسی پیدا كرد.
به گزارش موج، تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان، عملكرد دستگاه های اجرایی در ایجاد50 هزار فرصت شغلی سال 1389 و عملكرد بانك های عامل در بخش بنگاه های زودبازده، در ششمین جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس به ریاست دكتر احمدزاده استاندار فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استاندار فارس در این جلسه تصریح كرد: وابستگی شدید استان فارس به بخش كشاورزی و عوارض ناشی از خشكسالی از مهترین عوامل افزایش نرخ بیكاری در استان است.
دكتر روح الله احمدزاده كرمانی از تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس خبر داد و اظهار داشت: طراحی این سند و انطباق آن در افق چشم انداز، می تواند راه گشای بسیاری از مشكلات اشتغال در استان فارس باشد.
وی بر ضرورت ایجاد اطلاعات پایه‌ای و روند پژوهی در حوزه اشتغال استان فارس تاكید كرد و گفت: اطلاعات پایه ای به مدیران استان فارس كمك می كند تا مدل سرمایه گذاری در استان را مبتنی بر واقعیات، طراحی نمایند.
رییس كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس در عین حال خاطرنشان كرد: سند اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس باید به منشور و ملاك عمل شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان تبدیل شود تا به دنبال آن بتوان به واقعی سازی و حرف های شفاف دسترسی پیدا كرد.
دكتر احمدزاده اظهار امیدواری كرد: با طراحی این سند در برش استانی و شهرستانی، تمامی مشكلات حوزه اشتغال قابل بررسی و كنترل باشد.
وی انگیزه جهت سرمایه گذاری، فراهم بودن زیرساخت ها و اراده بخش دولتی برای كمك به سرمایه گذاری، را از جمله ملزومات اصلی برای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در استان فارس دانست.
دكتر احمدزاده در بخش دیگری از سخنانش از ابلاغ آیین نامه اشتغال مشاغل خانگی خبر داد و خاطر نشان كرد: با اجرای قانون مشاغل خانگی، انقلاب عظیمی در ایجاد شغل در سطح كشور به وجود می آید.
وی بر ضرورت مطالعه آیین نامه مشاغل خانگی توسط تمامی مدیران دستگاه های استانی و شهرستانی تاكید كرد و گفت: نهضت ایجاد مشاغل خانگی در استان فارس با مدیریت صحیح و هوشمندانه مدیران استان، به عنوان یك الگوی نمونه كشوری اجرا می‌شود.
استاندار فارس بر لزوم فراهم نمودن الزامات و اقتضائات مورد نیاز قانون مشاغل خانگی تاكید كرد و افزود: قانون مشاغل خانگی یك فرصت استثنایی سرمایه گذاری برای تمامی سرمایه گذاران است.
احمدزاده از عزم و اراده جدی مدیران استان فارس در خصوص حمایت از اجرای قانون مشاغل خانگی خبر داد و گفت: عملكرد دستگاه‌های استان فارس در خصوص چگونگی و تحقق اجرای این قانون به روز پیگیری می شود.
وی بر ضرورت برگزاری جلسات فوق العاده و تشكیل 2 كارگروه جهت تسریع و تحقق در اجرای درست و مثمر ثمر قانون مشاغل خانگی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان فارس با در نظر گرفتن بازارهای هدف تاكید كرد و افزود: برگزاری همایش هم اندیشی با حضور كارآفرینان برتر با موضوع مشاغل خانگی و شعار" هر خانه یك كارخانه" نقش بسزایی در شناساندن این قانون به مردم دارد.
مقام عالی دولت در استان فارس، مشاغل خانگی را یكی از مهمترین ساز و كارها برای اشتغال در استان خواند و اظهار داشت: دولت در برابر مسیرهای نرفته و راههایی كه باید برود توان سرمایه گذاری ندارد فلذا به عنوان یك راهكار حمایت از مشاغل خانگی را در دستور كار قرار داده است.
وی با بیان این كه با حلوا حلوا كردن دهان شیرین نمی شود افزود: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، و همچنین انتشار كتابچه پیشنهادات اولیه و طرح های عملیاتی دستگاه های اجرایی استان فارس، برای رفع بحران بیكاری در استان گام بر می داریم.
رییس شورای تامین استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد 46 هزار فرصت شغلی در 8 ماهه اول سال 1389 در استان فارس خبر داد و اظهار امیدواری كرد: با توجه به راه اندازی كارخانجات متعدد از جمله ایران خودرو، تا پایان سال بالغ بر 60 هزار فرصت شغلی در استان فارس ایجاد می شود.
دكتر احمدزاده بر ضرورت تعیین تكلیف وضعیت فرصت های شغلی در بخش صنعت استان فارس تاكید كرد و گفت: مدیران استان فارس جهت تحقق حداكثری تعهداتشان در جهت ایجاد اشتغال، كمربندهای خود را محكم تر از گذشته ببندند زیرا اتفاقات مباركی در راه است.
وی از راه اندازی فاز اول كارخانه فولاد پاسارگاد، شیراز سرم، سیمان لامرد، سیمان قیروكارزین، توسعه سیمان لار و توسعه پتروشیمی های استان فارس تا پایان سال خبر داد
این جلسه با بحث و بررسی در خصوص تعیین تكلیف طرح های باقیمانده از طرح تمام شماری بنگاه های زودبازده، طرح های مصوب گروه های كارشناسی و مصوب بانك و موضوعات ارائه شده در جلسات گروه های كاری زیر مجموعه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس پایان یافت.

7 آذر 1389 15:25
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟