برخورد جدی با كارفرمایانی كه از كارگر غیرمجاز استفاده می‌كنند

مدیر‌كل كار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:
برخورد جدی با كارفرمایانی كه از كارگر غیرمجاز استفاده می‌كنند
مدیر‌كل كار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با كارفرمایانی كه از كارگران غیرمجاز استفاده می‌كند برخورد قاطع و جدی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌كل كار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان، محمد عرب كنگان اظهار داشت: در این راستا در سال‌جاری تاكنون 19 هزار و707 مورد بازرسی از واحدهای كارگری سیستان و بلوچستان انجام كه منجر به شناسایی یك‌هزار و 928 نفر كارگر خارجی غیرمجاز شده است.
وی افزود: تاكنون از محل جایگزینی نیروی كار ایرانی به جای اتباع خارجی 480 نفر مشغول به كار شده‌اند.
مدیر‌كل كار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان كرد: كارفرمایانی كه از خدمات اتباع خارجی غیر‌مجاز استفاده كنند، در مرحله نخست روزانه 505 هزار ریال جریمه و واحد كسبی آنها پلمپ و در مرحله دوم علاوه بر جریمه مضاعف طبق ماده 181 قانون كار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیر‌كل كار و اموراجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: مرحله مقدماتی انتخاب كارگران نمونه، گروه‌های كار نمونه و واحدهای نمونه استانی نیز انجام شده است.
عرب كنگان افزود: در اجرای ماده 195 فانون كار و تشویق نیروهای كارگری مولد، متخصص، مبتكر وایده پرداز و خلاق مرحله مقدماتی شناسایی و انتخاب كارگران و گروه‌های كار و واحدهای نمونه سیستان و لوچستان از تیر ماه سال‌جاری آغاز شد.
وی ادامه داد: در آبانماه جاری پس از اطلاع‌رسانی بیش از 350 نفر از كارگران شناسایی و در مرحله مقدماتی توسط كمیته علمی و فنی استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
مدیر كل كار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در مرحله استانی حمید محسنیان و وحید پنابادی از واحدهای شركت مخابرات و شركت صنایع شیر بالدی زاهدان به عنوان كارگران نمونه و تعداد 9 نفر كارگر از صنایع غذایی قدس رضوی زاهدان به عنوان گروه كار نمونه و شركت صنایع غذایی ساحل صید كنارك و كارخانه سیمان زابل بعنوان واحد كار نمونه استان انتخاب و به وزارت كار و امور اجتماعی معرفی شدند.

7 آذر 1389 12:53
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟