شرایط پرداخت تسهیلات بانكی مشاغل خانگی اعلام شد

شرایط پرداخت تسهیلات بانكی مشاغل خانگی اعلام شد
شیوه نظارت قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات و همچنین نحوه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی توسط صندوق مهر امام رضا(ع) و بانك‌های عامل از سوی كمیته این مشاغل تعیین شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اجرای قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی شیوه نظارت و همچنین نحوه پرداخت تسهیلات از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) و بانك‌های عامل به این مشاغل توسط كمیته مشاغل خانگی با حضور تمامی اعضا تصویب و ابلاغ شد.
براین اساس نظارت قبل از پرداخت تسهیلات شامل بررسی و اطمینان از داشتن مهارت، تجربه لازم، اهلیت فرد توسط دستگاه اجرایی، بررسی دقیق طرح پیشنهادی توسط دستگاه اجرایی و نظارت بر تنظیم قرارداد میان پشتیبان و شاغلین تحت پوشش است.
همچنین نظارت حین پرداخت تسهیلات شامل بررسی توجیه فنی و اقتصادی طرح توسط بانك است.
به گزارش فارس نظارت پس از پرداخت تسهیلات شامل: نظارت بر نحوه هزینه كرد تسهیلات توسط بانك، نظارت دستگاه اجرایی بر جذب افراد تحت پوشش در طرح‌ه از سوی پشتیبان، نظارت‌های ادواری بر طرح‌ها توسط دستگاه اجرایی (دریافت گزارش از پشتیبان در فواصل زمانی معین)، بازدید از منازل مسكونی محل اجرای طرح و همچنین توسط پشتیبان و دستگاه اجرایی به صورت موردی و حداكثر 3 بار در طول دوره تولید و متناسب با نوع محصول است و نیز موارد فوق نافی وظایف ذاتی و نظارتی دستگاه‌های اجرایی ذیربط نخواهد بود.
* ضوابط پرداخت تسهیلات به متقاضیان
شرایط عمومی پرداخت تسهیلات براین اساس است كه تمامی متقاضیان دارای مجوز كسب و كار خانگی كه مورد تائید دستگاه اجرایی ذیربط هستند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
صندوق مهر امام رضا (ع) و بانك‌های عامل ترتیبی اتخاذ می‌نمایند كه متقاضیان به سهولت و با رعایت قانون مشاغل خانگی و دستورالعمل‌های مربوطه و ضوابط فوق‌الذكر بتوانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.
همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاصی به متقاضیان مستقل نباید از 35 درصد سهم تعیین شده در بانك بیشتر باشد.
*شرایط صندوق مهر امام رضا(ع) برای پرداخت تسهیلات
بدین ترتیب حداكثر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به متقاضیان مستقل 50 میلیون ریال، حداكثر تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پشتیبان یك میلیارد ریال، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت به متقاضیان متناسب با طرح توجیهی كسب و كار است و ضمنا طرح‌هایی كه اشتغالزایی بیشتری دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت.
همچنین حداكثر دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با احتساب دوره تنفس 5 سال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان پشتیبان به عنوان سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در مقابل تهیه تجهیزات مورد لزوم شغل مربوطه است.
*شرایط بانك‌های عامل برای پرداخت تسیهلات به مشاغل خانگی
به گزارش فارس، حداكثر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به متقاضیان مستقل 30 میلیون ریال، حداكثر مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای متقاضیان مستقل 3 سال، حداكثر تسهیلات پرداختی به متقاضیان پشتیبان 10 میلیارد ریال است و نیز‌ تسهیلات اختصاص یافته بیش از 30 میلیون ریال به صاحبان كسب و كار خانگی (پشتیبان و مستقل) مشمول آئین‌نامه پرداخت یارانه تسهیلات صاحبان بنگاه‌های اقتصادی زود بازده و كارآفرین می‌شود.

7 آذر 1389 13:51
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟