آموزش 5 هزار دریانورد در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:
آموزش 5 هزار دریانورد در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: متاسفانه هنوز در دریانوردی از افراد غیر ایرانی استفاده می شود كه جهت بومی سازی دریانوردی در برنامه پنجم توسعه آموزش 5 هزار دریانورد پیش بینی شده است.
ایزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: تربیت نیروی انسانی و دریانوردی در دستور كار قرار دارد و وضعیت نیروی انسانی سازماندهی خواهد شد.
وی ادامه داد: نیروها و كاركنان صیادی در قالب تعاونی‌های آموزش بكار گرفته می‌شوند و در ماههایی از سال كه بی كار و بلاتكلیف هستند برای آنان برنامه ریزی شده و سازماندهی خواهند شد.
وی بیان كرد: بیشترین حوادث و سوانح در بخش كشتی‌های نفتی است و جهت ارتقاء ایمنی شناورهای نفتی و كاهش حوادث، تبدیل كردن كشتی های نفتی به صنعتی در دستور كار قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: برای اولین بار در كشور با برنامه ریزی انجام شده دو ساله سه فروند بالگرد در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی برای تجسس و نجات در آب‌های جنوبی و شمالی قرار می گیرد.
ایزدیان ادامه داد: این قرارداد با یكی از شركت‌های بالگردی حمل و نقل دریایی تجسس و نجات هوایی انجام شده است كه وظیفه حاكمیتی آن در ارتباط با ارتقاء تجسس و نجات است.
وی گفت: از این تعداد 2 بالگرد در جنوب و در2 هزار كیلومتر آبهای تحت حاكمیت و ساحلی در جنوب و یك بالگرد در آبهای تحت حاكمیت در شمال مستقر خواهد شد.
وی ادامه داد: حدود 5 میلیون یورو تجهیزات مقابله با آلودگی خریداری شده كه بخشی وارد كشور شده و بخشی در حال ترخیص شدن از چابهار است.
وی اظهار كرد: از جنبه های مختلف آلودگی دریایی مورد توجه قرار گرفته است و تلاش كرده‌ایم تا وظیفه حاكمیتی سازمان برای مقابله با آلودگی انجام شود.

7 آذر 1389 11:23
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟